וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: המל"ט המתקדם נוחת לראשונה על נושאת מטוסים

בעבר הצליח המטוס האמריקני האוטומטי מסוג X-47B, שבפנטגון טוענים שהוא אמור לשנות את פני הלוחמה הימית, רק להמריא, ולאחרונה הצליח גם לשוב אל הסיפון. "אבן דרך היסטורית"

צילום: חברת Northrop Grumman, עריכה: יאיר דניאל

הישג היסטורי: לראשונה, מטוס לא מאויש של הצי האמריקני נחת בהצלחה על נושאת המטוסים "ג'ורג' וושינגטון" - ללא התערבות אנושית. המל"ט, מסוג X-47B, שפותח בחברת "נורת'רופ גרומן" האמריקנית עבור חיל הים האמריקני, הוא כלי הטיס הבלתי מאויש הקרבי הראשון שמסוגל להמריא ולנחות באופן אוטומטי. בפנטגון טוענים כי המטוס החדיש ישנה את פניה של הלוחמה הימית.

השיגור והנחיתה המוצלחים, שהתרחשו לפני כמה שבועות, הגיעו כחודשיים לאחר שהמל"ט של החברה המריא לראשונה מנושאת מטוסים, אולם לא הצליח לנחות. "השיגור המוצלח של המל"ט ונחיתתו מהווים אבן דרך היסטורית עבור חיל הים", אמר קארל ג'ונסון, סגן נשיא במחלקת האווירונאוטיקה של "נורת'רופ גרומן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המל"ט המתקדם לפני המראה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זהו המל"ט הראשון בהיסטוריה שמיועד לפעול מהים. המטוס מסוגל לטוס בגובה של 40 אלף רגל. יש לו מוטת כנפיים של 19 מטרים, והוא יכול לבצע טיסות ריגול ולהפציץ מטרות בטווח של 1,500 מייל ימי מהספינה שממנה המריא (כ-2,800 קילומטרים בקירוב). המטוס הוא אוטומטי אומנם, אך הצוות הנמצא על הקרקע או בלב ים מסוגל לשלוט בכל יכולות המטוס - ההמראה, הנחיתה, התדלוק ואפילו התקיפות מן האוויר - באמצעות תוכנת מחשב, כששינויים הנחוצים תוך כדי טיסה מתבצעים אף הם בהקלקה על העכבר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטוס בפעולה/מערכת וואלה!, צילום מסך
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully