וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד על הודעת ליידרמן: "אין לנו משרד חקירות"

ברקע הביקורת העולמית נגדו, שר האוצר התייחס להודעת המועמד כי הוא מוותר על תפקיד הנגיד, וציין: "אלה אנשים מכובדים, עם קריירה של עשרות שנים. אי אפשר לדעת דבר כזה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

"אין לנו משרד חקירות": שר האוצר, יאיר לפיד, הגיב הבוקר (ראשון) להודעתו של פרופ' ליאו ליידרמן, לפיה הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד נגיד בנק ישראל, בהמשך לטענות שיוחסו לו על הטרדה מינית בתפקידים קודמים שבהם כיהן. "לראש הממשלה ולשר האוצר אין משרד חקירות", אמר לפיד במעמד השקת קו רכבת מהיר מאשדוד לתל אביב, "גם אם תהיה ועדת איתור, אז מה, היא תשכור משרדי חקירות?". לדברי לפיד, "מדובר באנשים מכובדים, שיש להם קריירות של עשרות שנים בעצמם. אתה לא יכול לדעת דבר כזה".

עוד בנושא:
2 כלכלנים סירבו להצעה להתמנות לנגיד בנק ישראל
פלוג לעובדי בנק ישראל: המשיכו לעבוד
הנגיד והמבוכה העולמית לנתניהו: "אופרת סבון"

שר התחבורה ישראל כץ ושר האוצר יאיר לפיד. קובי ליאני
"אין לנו משרד חקירות". לפיד הבוקר עם שר התחבורה ישראל כץ/קובי ליאני

ביום שישי הודיע במפתיע פרופ' ליידרמן על הסרת מועמדותו לתפקיד. הסיבה להחלטתו, נובעת מטענה שהועלתה בפני השופט בדימוס יעקב טירקל, שלפיה ליידרמן הטריד מינית לכאורה בזמן עבודותו בענקית הבנקאות "דויטשה בנק" - כך פרסם אמיר אורן ב"הארץ". לפי הדיווח, ישראלית בשם ש"ו פנתה לטירקל וגוללה את הסיבה שגרמה להתפטרותו הפתאומית של ליידרמן מהבנק הגרמני, שבו עבד בארצות הברית. "גועל נפש", כינה אחד מחברי ועדת טירקל את המעשים המיוחסים לליידרמן.

בעקבות ההודעה, הגיב לפיד לנושא במייל השבועי שלו לתומכי יש עתיד. "אז מה יש לי להגיד על פרשת הנגיד 2? שמתברר שפרופסורים לכלכלה הם חבורה מאוד צבעונית ופרועה". הוא עוד הוסיף בבדיחות: "אני מתגעגע כבר לאנשים סולידים ויציבים כמו יצפאן ובראבא".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ליידרמן עצמו נמנע מלציין את הסיבה להחלטתו, ורק הדגיש כי הוא מעוניין להישאר בתפקידיו הנוכחיים בבנק הפועלים ובאוניבסיטת תל אביב. מלשכותיהם של ראש הממשלה ושר האוצר נמסר כי השניים מצרים על ההחלטה.

בתגובה להחלטתו של ליידרמן אמרה יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ': "כעת צריכים נתניהו ולפיד ללכת לביתה של ד"ר קרנית פלוג, לבקש ממנה סליחה ולהפציר בה כי תיאות לקחת על עצמה את תפקיד נגידת בנק ישראל". היא עוד הוסיפה: "אוסף ההחלטות הכושלות והמוזרות שקיבלו השניים רק כדי שלא למנות את האישה המתאימה ביותר לתפקיד תתחיל להיראות כפארסה אחת גדולה. זה הזמן להתעשת ולעשות את הדבר הנכון".

הודעת ליידרמן, שהוא המועמד השני שמוותר תוך שבוע על התפקיד, זכתה לסיקור נרחב בתקשורת הכלכלית העולמית, שביקרה בין היתר את לפיד. באתר בלומברג, תואר לפיד כמי שלא זוכה לאמונו של נתניהו, "ותחום הכלכלה הוא חדש לחלוטין עבורו", בעוד שראש הממשלה נתניהו תואר כ"להטוטן אשר כמות הכדורים שהוא זורק באוויר מכניעה אותו". בפייננשל טיימס ציינו כמו כן כי במקביל למבוכה זו, נתניהו מתמודד בשעה זו גם עם אתגרים פוליטיים מתוך מפלגתו שלו ומצד שר האוצר יאיר לפיד, "מנחה תכנית בידור לשעבר וטירון פוליטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully