וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים יאשרו: שחרור אסירים ראשון בשבוע הבא

4.8.2013 / 8:26

פורום השרים המצומצם ייפגש לראשונה השבוע וירכיב את רשימת האסירים הראשונים שישתחררו "בהתאם להמלצות מערכת הביטחון". אתמול טען עריקאת כי הרשימה תכלול 26 אסירים

האסירים הראשונים בדרך החוצה: שבוע לאחר שהממשלה אישרה את שחרורם של 104 אסירים פלסטינים ותיקים במסגרת המשא ומתן הישראלי-פלסטיני, הולכים ומתבררים לוחות הזמנים של המהלך השנוי במחלוקת. לוואלה! חדשות נודע היום (ראשון) כי השבוע תיערך הישיבה הראשונה של פורום השרים המצומצם לנושא האסירים, שבמהלכה תורכב רשימה של אסירים שישוחררו כבר בשבוע הבא, בצמוד לסבב השיחות השני בין הצדדים, שצפוי להתחיל ב-14 באוגוסט.

צוות השרים כולל את ראש הממשלה נתניהו ואת השרים יעלון, לבני, פרי ואהרונוביץ'. הצוות הוסמך על ידי הממשלה לשחרר את האסירים הפלסטינים בארבע פעימות לאורך תשעת חודשי המשא ומתן. רשימת האסירים שהצוות יחליט לשחרר תגובש בהתאם להמלצות מערכת הביטחון, והיא תכלול בעיקר אסירים ותיקים הכלואים בישראל יותר משני עשורים.

הרשות הפלסטינית דרשה מישראל בחודשים שקדמו לתחילת המשא ומתן לשחרר 82 אסירים פלסטינים ותיקים לצד 24 אסירים ערבים ישראלים שהורשעו בעבירות חמורות על רקע לאומני. בשלב זה, הצוות הוסמך לשחרר פלסטינים בלבד. אם יחליט הצוות לשחרר גם אסירים ערבים ישראלים, הדבר יובא לאישור מחודש של הממשלה.

ג'ון קרי במסיבת עיתונאים עם ציפי לבני וסאיב עריקאת, יולי 2013. רויטרס
שחרור האסירים יתבצע בהדרגה ובהתאם להתנהלות המשא ומתן. עריקאת, קרי ולבני/רויטרס

אתמול אמר ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, כי ישראל צפויה לשחרר 26 אסירים פלסטינים ב-13 באוגוסט, יום לפני תחילת סבב השיחות הקרוב. גורם מדיני ישראלי אמר לוואלה! חדשות בתגובה לדברים כי האסירים אכן ישוחררו בסמיכות לתחילת סבב השיחות, אך הוסיף כי "מספר האסירים וזהותם ייקבעו בישיבת צוות השרים, בהתאם להמלצות מערכת הביטחון".

הגורם הישראלי הדגיש כי בצד הפלסטיני יש הבנה ששחרור האסירים יתבצע בהדרגה ובהתאם להתנהלות המשא ומתן. "הם מבינים שאם הם ינסו לפוצץ או להכשיל את המשא ומתן, יהיה לכך מחיר", ציין הגורם.

ביום שישי פורסם כי סבב השיחות הקרוב, שייערך ככל הנראה בירושלים, יכלול דיונים בנושאים המהותיים - בניגוד לסבב השיחות הראשון שהוקדש בעיקר לדיונים טכניים וטקסיים. השליח האמריקני למשא ומתן, השגריר בדימוס מרטין אינדיק, יגיע לישראל עוד לפני תחילת השיחות, וצפוי לשהות בישראל באופן קבוע בתשעת החודשים הקרובים, שכן רוב סבבי השיחות ייערכו בירושלים וברמאללה. גורם שמעורה במשא ומתן מסר כי ישראל צפויה "להאט מאוד" את הבנייה ממזרח לגדר ההפרדה בחודשי המשא ומתן, אך להמשיך לבנות בגושי ההתנחלויות ממערב לגדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully