וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

פרופ' ליידרמן הסיר את מועמדותו לנגיד בנק ישראל, גרמניה ובריטניה סוגרות השגרירות בתימן בעקבות ארה"ב ונסראללה מאיים על ישראל. אלה הכותרות שעשו את סוף השבוע

חזר בו: ליידרמן הסיר מועמדותו לנגיד בנק ישראל

פרופסור ליאו ליידרמן, שהיה מועמד לתפקיד נגיד בנק ישראל הבא מטעמם של ראש הממשלה ושר האוצר, הודיע לשניים אתמול (שישי) על ההחלטה להסיר את מועמדותו.

הסיבה להחלטתו של ליידרמן למשוך את מועמדותו, נובעת מטענה שהועלתה בפני השופט בדימוס יעקב טירקל, שלפיה ליידרמן הטריד מינית לכאורה בזמן עבודותוב"דויטשה בנק" - כך פרסם אמיר אורן ב"הארץ". לפי הדיווח, ישראלית בשם ש"ו פנתה לטירקל וגוללה את הסיבה שגרמה להתפטרותו הפתאומית של ליידרמן מהבנק הגרמני, שבו עבד בארה"ב. "גועל נפש", כינה אחד מחברי ועדת טירקל את המעשים המיוחסים לכאורה של ליידרמן.

"תכתובות של פעילי אל-קאעדה בתימן הובילו לאזהרת המסע"

מודיעין טרי הוביל את ארצות הברית למסקנה שפעילי אל-קאעדה בחצי האי ערב נמצאים בשלבים האחרונים של תכנון פיגוע נגד יעדים אמריקניים ומערביים – כך דיווחה הבוקר רשת סי.אן.אן בהתבסס על כמה בכירים אמריקנים. אמש פרסמה מחלקת המדינה האמריקנית אזהרת מסע בינלאומית לאזרחיה בשל איומים מצד ארגון הטרור אל-קאעדה. זאת, לאחר שידידתה הקרובה של ישראל הודיעה שתסגור מחר 21 שגרירויות וקונסוליות באזור, בהן גם זו שבתל אביב.

לדברי הבכירים האמריקנים, ה"תכתובות" של פעילי אל-קאעדה באזור, ובפרט בתימן, אשר הביאו לנקיטת אמצעי הבטיחות מצד ארה"ב, נמשכות זה כמה שבועות אך התגברו בימים האחרונים. הבכירים הוסיפו כי ההחלטה על סגירת נציגות ארה"ב באזור, כמו גם אזהרת המסע, התקבלה לאחר אזהרות שהגיעו גם מגורמים בתימן. הבכירים, שסירבו להיחשף, אמרו כי בשלב זה יעד הפיגוע אינו ברור אך הביעו חשש מפני מתקפה על השגרירות האמריקנית בתימן.

נסראללה מאיים: חיסול ישראל – אינטרס של כל האזור

מזכ"ל ארגון חיזבאללה חסן נסראללה אמר אמש כי ישראל מהווה איום מתמיד ועצום לא רק על הפלסטינים אלא על כל העמים והמדינות באזור. על פי דיווח רשת הטלוויזיה של הארגון, אל-מנאר, נסראללה הדגיש כי הארגון השיעי לא ייסוג ממחויבויותיו כלפי "המטרה הפלסטינית" וכלפי "אל-קודס" (ירושלים).

בנאום שנשא בפני תומכיו לרגל "יום אל-קודס הבינלאומי" ברובע דאחייה שבביירות, המזוהה עם הארגון, אמר נסראללה: "חומייני תיאר את ישראל באופן מדויק כשכינה אותה גידול סרטני. מדובר בגידול שמסוגל להרוג, והפתרון היחיד הוא לחסל אותו ללא תנאים". עוד אמר נסראללה: "יש הסבורים שסופה של ישראל הוא אינטרס פלסטיני, אבל מדובר באינטרס של כל מדינה באזור. זהו איום כלפי ירדן, מצרים, סוריה ולבנון".

גופת אישה מבותרת נמצאה במזוודה ברחוב ההגנה בתל אביב. דרור עינב
עובר אורח שהבחין במזוודה בכניסה לתחנת הרכבת על מסוע הנכים הזעיק את המשטרה/דרור עינב

גופת אישה ערופת ראש נמצאה במזוודה בתל אביב

גופת אישה בשנות ה-30 לחייה נמצאה בשעות הצהריים המוקדמות ערופת ראש בתוך מזוודה סמוך לתחנת הרכבת ברחוב ההגנה בתל אביב. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום קבעו את מותה, כאשר חלקי גופה נוספים חסרים. דובר מד"א, זכי הלר, סיפר: "קיבלנו קריאה על אישה כבת 30 עם סימני אלימות קשים, שנמצאה ברחוב ההגנה בתל אביב. פרמדיקים שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותה". חקירת הרצח הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז תל אביב והמשטרה מתכננת להוציא צו איסור פרסום על כל פרטי החקירה.

מחקירה ראשונית עולה כי עובר אורח שהבחין במזוודה בכניסה לתחנת הרכבת על מסוע הנכים הזעיק את המשטרה לאחר שחשב כי מדובר בחפץ חשוד. חבלן של משטרת מחוז תל אביב שהגיע למקום מצא את הגופה וכאמור פרמדיקים של מגן דוד אדום קבעו את מותה. במקביל, התחילו במלאכת הזיהוי של הקרבן ובין היתר ייבדקו אם היא נעדרת. כמו כן, ייקחו רקמות שלה לצורך זיהוי. כוחות גדולים של משטרה ובלשי ימ"ר בזירה. גם מפקד המחוז ניצב בנצי סאו בדרכו למקום. הכוחות סורקים את הזירה ומחפשים אחר ראיות.

עריקאת: "ישראל תשחרר 26 אסירים כבר ב-13 באוגוסט"

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, אמר היום (שבת) כי במסגרת חידוש תהליך השלום, ישראל תשחרר את האסירים הפלסטינים בארבעה שלבים לאחר שסירבה לעשות זאת בפעם אחת. לדברי עריקאת, שנועד מוקדם יותר השבוע בוושינגטון עם שרת המשפטים והממונה על המשא ומתן מטעם הממשלה, ציפי לבני, ועם יצחק מולכו, שליחו של ראש הממשלה, בשלב הראשון – שיתבצע ב-13 באוגוסט – ישוחררו 26 אסירים פלסטינים.

עריקאת הוסיף כי הנהגת הרשות הפלסטינית הבהירה לארצות הברית ולישראל כי לא תקבל פתרונות זמניים והבהיר כי הדיונים מתמקדים בסוגיות הליבה – הגבולות, ירושלים, הפליטים, המים וההתנחלויות. הוא דחה את הדיווחים בדבר צוותים סודיים שמשתתפים במשא ומתן ואמר כי הרשות הפלסטינית הקימה ועדה עליונה לפיקוח על המו"מ, המורכבת משישה בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully