וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה מאיים: חיסול ישראל – אינטרס של כל האזור

בנאום שנשא לרגל "יום אל-קודס" אמר מזכ"ל חיזבאללה כי ארגונו לא ייסוג ממחויבויותיו כלפי הפלסטינים. עוד אמר נסראללה: "חומייני צדק כשהגדיר את ישראל גידול סרטני"

מזכ"ל ארגון חיזבאללה חסן נסראללה אמר אמש (שישי) כי ישראל מהווה איום מתמיד ועצום לא רק על הפלסטינים אלא על כל העמים והמדינות באזור. על פי דיווח רשת הטלוויזיה של הארגון, אל-מנאר, נסראללה הדגיש כי הארגון השיעי לא ייסוג ממחויבויותיו כלפי "המטרה הפלסטינית" וכלפי "אל-קודס" (ירושלים).

בנאום שנשא בפני תומכיו לרגל "יום אל-קודס הבינלאומי" ברובע דאחייה שבביירות, המזוהה עם הארגון, אמר נסראללה: "חומייני תיאר את ישראל באופן מדויק כשכינה אותה גידול סרטני. מדובר בגידול שמסוגל להרוג, והפתרון היחיד הוא לחסל אותו ללא תנאים". עוד אמר נסראללה: "יש הסבורים שסופה של ישראל הוא אינטרס פלסטיני, אבל מדובר באינטרס של כל מדינה באזור. זהו איום כלפי ירדן, מצרים, סוריה ולבנון".

בצה"ל הגבירו ערנות לרגל אירועי "יום אל-קודס"

מוקדם יותר אתמול הפגינו פעילי חיזבאללה בכפר הלבנוני וזאני שבגבול ישראל-לבנון, לציון "יום אל-קודס" לאות הזדהות עם העם הפלסטיני. אנשי הארגון צעדו לכיוון כפר קילא הסמוך. בצה"ל הגבירו ערנות לאור התהלוכה.

נאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ביירות, לבנון, מאי 2013. AP
נשא את נאומו בפני תומכיו ברובע דאחייה בביירות/AP

בשבוע שעבר אישרו ממשלות האיחוד האירופי באופן סופי את צירופה של הזרוע הצבאית של ארגון חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור של האיחוד. "הגענו להסכם לצרף את חיזבאללה לרשימה", אמר דיפלומט, ושלושה אחרים אישרו את הדברים. "זה טוב שהאיחוד האירופי החליט להגדיר את חיזבאללה כמה שהוא: ארגון טרור", אמר שר החוץ ההולנדי, פראנס טימרמאנס, בשולי פגישת שרי החוץ שבה התקבלה ההחלטה. "עשינו צעד חשוב היום, על ידי התמודדות עם הזרוע הצבאית של חיזבאללה, הקפאת נכסיו, פגיעה בגיוס הכספים שלו ובכך הגבלת יכולתו לפעול".

משמעות ההחלטה היא כי על הארגון השיעי יוטלו סנקציות, אשר יתבטאו בהקפאת נכסים שמחזיק חיזבאללה בתחומי 28 המדינות החברות באיחוד האירופי. המהלך מתפרש כשינוי דרסטי במדיניות האיחוד כלפי חיזבאללה, הנובע מהחשש ההולך וגובר מפני פעילות אנשי הארגון באירופה. התיכון כולו.

בתגובה למהלך של האיחוד האירופי אמר נסראללה כי החלטת הארגון היא תוצאה של לחץ מצדה של ישראל. לדבריו, 28 המדינות האירופיות שהצביעו בעד הכנסת חיזבאללה לאותה "רשימה שחורה" נכנעו ללחץ ישראלי, והוסיף כי ההחלטה תשרת את המדינה היהודית בלבד. נסראללה גם תקף את האיחוד האירופי, ואמר כי הוא מוטה לטובת ישראל וכי הוא היה צריך להגדיר את הצבא הישראלי כארגון טרור.

(עדכון ראשון 21:21)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully