וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: על אירופה להגדיר את צה"ל כארגון טרור

מנהיג חיזבאללה התייחס להחלטת האיחוד האירופי להכניס את הזרוע הצבאית של הארגון לרשימת ארגוני הטרור ואמר כי 28 המדינות האירופיות שהצביעו בעד נכנעו ל"לחץ ישראלי"

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה אמר היום (רביעי) כי החלטת האיחוד האירופי להכניס את הזרוע הצבאית של הארגון לרשימת ארגוני הטרור היא תוצאה של לחץ מצדה של ישראל. לדבריו, 28 המדינות האירופיות שהצביעו בעד הכנסת חיזבאללה לאותה "רשימה שחורה" נכנעו ללחץ ישראלי, והוסיף כי ההחלטה תשרת את המדינה היהודית בלבד. נסראללה גם תקף את האיחוד האירופי, ואמר כי הוא מוטה לטובת ישראל וכי הוא היה צריך להגדיר את הצבא הישראלי כארגון טרור.

ממשלות האיחוד האירופי אישרו ביום שני האחרון סופית את צירופה של הזרוע הצבאית של ארגון חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור של האיחוד. המשמעות היא שעל הארגון השיעי יוטלו סנקציות, אשר יתבטאו בהקפאת נכסים שמחזיק חיזבאללה בתחומי 28 המדינות החברות באיחוד האירופי. המהלך מתפרש כשינוי דרסטי במדיניות האיחוד כלפי חיזבאללה, הנובע מהחשש ההולך וגובר מפני פעילות אנשי הארגון ביבשת הישנה. עד כה התנגד האיחוד ללחצים שהפעילו ארצות הברית וישראל לנקיטת עיצומים נגד חיזבאללה, בטענה כי צעדים ברוח זו עלולים להגביר את חוסר היציבות בלבנון, שבה פועל הארגון כחבר בממשלה, ובמזרח התיכון כולו.

בישראל הביעו שביעות רצון מהחלטת האיחוד. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "בשנים האחרונות השקיעה מדינת ישראל מאמצים רבים כדי להסביר לכל מדינות האיחוד שחיזבאללה הוא גוף הטרור של המשטר האיראני, ארגון טרור שמבצע פיגועים בכל רחבי העולם". עם זאת הוסיף נתניהו כי "מבחינת מדינת ישראל חיזבאללה הוא ארגון אחיד ללא אבחנה בין זרועות. הוא משליט טרור בחלקים נרחבים מלבנון, הפך אותם לאזורי חסות איראניים ומחזיק בהם עשרות אלפי רקטות. אלה ממוקמות בלב האוכלוסייה האזרחית ומיועדות לירי על ריכוזי האוכלוסייה בישראל. אני מקווה שיישום ההחלטה יוביל לצעדים ממשיים נגד הארגון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully