וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב על חיזבאללה: "אירופה לא תהיה מקלט לטרוריסטים"

22.7.2013 / 21:40

דובר הבית הלבן הביע תמיכה בהחלטת האיחוד האירופי לכלול את חיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור ואמר: "הוא לא יוכל לפעול ללא עונש". מנהיג שיעי בלבנון: ישראל - האמא של הטרור

צילום: רויטרס, עומר מירון, מור שאולי; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

בארה"ב מגבים את החלטת האיחוד האירופי להוסיף את חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור. יו"ר ועדת החוץ של הסנאט, רוברט מננדז, אמר כי אירופה לא תהיה מקלט בטוח עבור לטרוריסטים.

גם הבית הלבן תמך בהחלטה, והבהיר כי מדובר במסר חריף לחיזבאללה, לפיו הארגון לא יכול לפעול בלי חשש מעונש. דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר כי ההחלטה האירופית תפגע ביכולת גיוס הכספים ובפעולות הלוגיסטיות של חיזבאללה.

דוברת משרד החוץ בוושינגטון, ג'ן סאקי, אמרה כי על חיזבאללה להבין שהארגון לא יכול להתנהל מבלי להתחשב בהשלכות. "תהיה לכך השפעה משמעותית על יכולת הארגון לפעול באירופה, ומדובר בצעד חיובי שאנו מברכים עליו", אמרה סאקי. ארצות הברית כללה את חיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור שלה כבר ב-1999. "אנחנו לא מבדילים בין הזרועות של החיזבאללה - הן חולקות את אותו המימון והמנהיגות", הדגישה הדוברת.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. AP
"לא מבדילים בין הזרועות של החיזבאללה". צעיר מאזין לנאומו של נסראללה בביירות/AP

כמה מחוקקים בכירים בקונגרס הביעו תמיכה נחרצת בהחלטה האירופית. יו"ר ועדת החוץ של הסנאט, רוברט מננדז, אמר שמדובר במסר גם לתומכת העיקרית של חיזבאללה, איראן, לפיו "אירופה אינה מקלט בטוח עבור טרוריסטים".

לדבריו, "ממשלת בולגריה הגדירה את חיזבאללה כאשם בפיגוע הטרור נגד התיירים הישראלים בשנה שעברה, ובית המשפט של קפריסין מצא את פעיל חיזבאללה אשם בתכנון פיגועי טרור כושלים באי". מננדז אמר כי הפעילות הצבאית של חיזבאללה, במהלך מלחמת האזרחים בסוריה, מהווה עילה נוספת להכללת הארגון ברשימת ארגוני הטרור. "אני מברך על אחדות המטרה שבה ארה"ב והאיחוד האירופי ניגשים לסוגיה הזאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

בלבנון מגנים את החלטת האיחוד

חבר הקונגרס הנרי וקסמן, שפעל מול עמיתיו האירופים בניסיון להגדיר את חיזבאללה כארגון טרור, אמר שמדובר ב"החלטה מעודדת". "שנה אחרי שחיזבאללה שפך דם בשטח אירופה, הגיע הזמן שהארגון יישא באחריות. ההחלטה של האיחוד תבטיח שחיזבאללה לא יהנה באירופה מגישה לכסף ולשירותים שעוזרים לו להפיץ שנאה ואלימות בעולם".

חבר הקונגרס טד דויטש הוסיף שההחלטה תגביל את היכולות של חיזבאללה לנצל את אירופה בתור בסיס לפעילות שלה, ותחזק את "המאמצים של ארה"ב ואירופה למאבק נגד הטרור בכל העולם".

בתוך כך, אמר הערב נשיא לבנון מישל סלימן כי הוא מקווה שהאיחוד האירופי ישקול מחדש את החלטתו – זאת על מנת שלא לערער את היציבות בלבנון. סלימן נפגש היום עם שגרירת האיחוד בארצו אנג'לינה אייכהורסט וביקש ממנה הבהרות בנוגע למהלכים שהובילו להחלטה האירופית. "סלימן הביע תקווה נוכח פגישתו עם אייכהורסט כי האיחוד ישקול את העניין מתוך הבנה כי אסור לקחת החלטות חפוזות", כך פורסם בדיילי סטאר הלבנוני מטעם לשכתו של הנשיא.

ראש הממשלה הזמני נג'יב מיקאתי אמר שהוא מביע צער על המהלך של האיחוד האירופי, אך ציין כי לבנון תהיה נכונה למחויבויות הבינלאומית שלה. "הציבור הלבנוני, על כל חלקיו, מחויב להסכמים הבינלאומיים ולשמירה על היחסים הטובים עם מדינות האיחוד האירופי", אמר מיקאתי בהצהרה. שר החוץ הלבנוני עדנאן מנסור תיאר את ההחלטה האירופית כ"נמהרת".

ראש "המועצה האיסלאמית השיעית העליונה" בלבנון, עבד אל-אמיר קבלאן, גינה את החלטת האיחוד האירופי, ואמר כי היא "מאשרת את הכפיפות המלאה של מדינות אירופה לתנועה הציונית שהובסה בלבנון". הוא קרא למדינות האיחוד האירופי לסגת מההחלטה הבלתי מוצדקת "משום שיש בה קיפוח ופשע". לדבריו, "ההתנגדות פועלת בדרך הנכונה ומגינה על משפחותיה ועל עצמה, בזמן שישראל היא האמא של הטרור".

בנימין נתניהו בהצהרה לעיתונות בעקבות החלטת האיחוד האירופי להכניס את הזרוע הצבאית של חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור. יולי 2013. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"אנחנו משקיעים מאמצים גדולים מאוד כדי להוכיח לעולם שחיזבאללה הוא ארגון טרור". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף לברכות על המהלך האירופי. "אני מברך על כך שהאיחוד האירופי הצטרף לארצות הברית ולישראל והגדיר את חיזבאללה כארגון טרור. בשנים האחרונות אנחנו משקיעים מאמצים גדולים מאוד כדי להוכיח לעולם שחיזבאללה הוא ארגון טרור חובק עולם, שהוא רוצח ומנסה לרצוח, אזרחים חפים מפשע באסיה, באפריקה, בארצות הברית, בדרום אמריקה, כמובן גם באירופה - לרבות הניסיון שלו לאחרונה לרצוח אנשים בקפריסין - לצערנו, הרצח הנפשע שהוא הצליח לבצע בבולגריה".

נתניהו הזכיר בדבריו גם את המעורבות של חיזבאללה במלחמה בסוריה וטען כי הוא מבצע פשעים נגד האנושות נגד אזרחי סוריה. "הוא עוזר לכוחותיו של אסד לטבוח אלפים, ובנוסף הוא גם יורה אלפי רקטות נגד אזרחי ישראל במהלך השנים וכמובן גם ממקם את הרקטות והטילים שלו בלב אוכלוסיה אזרחית. זהו פשע מלחמה כפול", אמר.

הוא הבהיר כי בשיחותיו עם שרת החוץ של האיחוד האירופי ועם רבים מראשי המדינות באירופה כי "אם חיזבאללה איננו ארגון טרור, אינני יודע מהו ארגון טרור". "אני שמח על כך שהמאמצים שהשקענו, המדיניים וההסברתיים וגם בשיחות אישיות וגם חומר שצה"ל ומערכת הביטחון וזרועות המודיעין שלנו הביאו למדינות השונות - סייעו לקבלת ההחלטה הזאת", ציין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully