וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה ארגון טרור: "החלטה צודקת שמגיעה באיחור"

בישראל בירכו על החלטת האיחוד האירופי להוסיף את הארגון הלבנוני לרשימה השחורה, אולם דיברו גם על כך שזה צריך היה לקרות כבר מזמן. ליברמן: "החלטה חלקית ולא מספקת"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בישראל בירכו על החלטת האיחוד האירופי היום (שני) לצרף את הזרוע הצבאית של חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור, אולם עלתה גם ביקורת על כך שהמהלך לא נעשה מוקדם יותר. שרת המשפטים, ציפי לבני, ציינה כי מדובר ב"החלטה צודקת ונכונה, ששמה קץ לטענה הכושלת שגם אם חיזבאללה הוא מפלגה פוליטית, יש בכך כדי להלבין ולהכשיר את פעילות הטרוריסטית שלהם". עם זאת, היא ציינה כי ההחלטה הייתה צריכה להתקבל כבר מזמן.

שר הכלכלה, נפתלי בנט, אמר דברים דומים. הוא בירך על ההחלטה של האיחוד האירופי, אך הוסיף: "זה היה צריך לקרות מזמן". בנט גם רמז להחלטת האיחוד לאחרונה להחרים את ההתנחלויות, ואמר: "שהאיחוד יילחם בטרור במקום באלה שנלחמים בטרור".

נאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ביירות, לבנון, מאי 2013. AP
"צעד חשוב לצמצום יכולות חיזבאללה להמשיך ולפעול באופן חופשי בלבנון ומחוצה לה"/AP

השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, אמר בתגובה שעל אף שההכרזה מגיעה באיחור, זהו צעד חשוב לצמצום יכולות חיזבאללה להמשיך ולפעול באופן חופשי בלבנון ומחוצה לה. "היום גם העולם יודע שאנו נלחמנו נגד ארגון טרור שעשה הכול לערער את היציבות באזור, ארגון שחטף מכה קשה במלחמת לבנון השנייה, שהביאה לשקט של שבע שנים". בנוסף, הדגיש פרץ כי על המהלך של האיחוד האירופי להיות מלווה בצעדים מעשיים שיצמצמו את השפעת הארגון באזור כולו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"מוטב מאוחר מאשר לעולם לא"

שר האנרגיה והמים, סילבן שלום, בירך גם כן על ההחלטה. "כמי שפעל להכנסת ארגון חמאס לרשימת ארגוני הטרור בשנת 2004, אני יודע שיש לכך משמעות עצומה והכבדה קשה על פעילותו של ארגון טרור שמתחפש לארגון פוליטי", אמר השר. "למרות שהדבר נעשה באיחור, מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. הדבר מהווה סימן ברור לכל ארגוני הטרור שהקהילה הבינלאומית נחושה להילחם בטרור ולהכניע אותו".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אביגדור ליברמן, טען כי מדובר בהחלטה חלקית ולא מספקת. "כהרגלם הסתפקו האירופים בהליכה רק עד חצי הדרך", אמר ליברמן. "הזרוע הצבאית והזרוע המדינית של החיזבאללה הם שני צדדים של אותו המטבע. בראש שתי הזרועות עומד אותו אדם, שייח נסראללה, והניסיון להציג כאילו יש בארגון חלק קיצוני וחלק מתון דומה לשאלה אם קניבל יכול להיות צמחוני". לדבריו, יש להגדיר את הארגון כולו כארגון טרור ולהכלילו בשלמותו ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי.

נשיא המדינה שמעון שיגר לראשי מדינות ומוסדות האיחוד האירופי אגרות המביעות את הערכתה של מדינת ישראל למהלך. "מדובר בצעד הכרחי ונבון שנועד למנוע את התפשטות הטרור שאינו עוצר רק במזרח התיכון, אלא פוגע בכל חלקה בעולם כולו ובאדמת אירופה, כפי שקרה לצערנו בפיגוע הרצחני שהתרחש בבורגס, בולגריה, ובניסיונות לפגוע באזרחים חפים מפשע בערים מרכזיות באירופה", כתב פרס. "החלטתכם מעבירה מסר נחוש לארגוני הטרור ולמדינות הנותנות חסות לטרור בשטחן".

שר החוץ אביגדור ליברמן נפגש הנציבה העליונה ליחסי חוץ ובטחון של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, במשרד החוץ, אוקטובר 2012. עומר מירון
"הניסיון להציג כאילו יש בארגון חלק קיצוני וחלק מתון דומה לשאלה אם קניבל יכול להיות צמחוני". ליברמן והממונה על יחסי החוץ באיחוד האירופי, קתרין אשטון/עומר מירון

האיחוד האירופי הודיע בשעות הצהריים כי אישר סופית את הכנסת הזרוע הצבאית של ארגון חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור של האיחוד. המשמעות היא שעל הארגון השיעי יוטלו סנקציות, אשר יתבטאו בהקפאת נכסים שמחזיק חיזבאללה בתחומי 28 המדינות החברות באיחוד האירופי.

המהלך מתפרש כשינוי דרסטי במדיניות האיחוד כלפי חיזבאללה, הנובע מהחשש ההולך וגובר מפני פעילות אנשי הארגון ביבשת הישנה. עד כה התנגד האיחוד ללחצים שהפעילו ארצות הברית וישראל לנקיטת עיצומים נגד חיזבאללה, בטענה כי צעדים ברוח זו עלולים להגביר את חוסר היציבות בלבנון, שבה פועל הארגון כחבר בממשלה, ובמזרח התיכון כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully