וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: הפעוטה שראשה לא הפסיק להתנפח שבה הביתה

רונה בגאם, הפעוטה בת 21 החודשים הסובלת ממחלה הגורמת לראשה להתנפח בשל הצטברות נוזלים, חוזרת לביתה בתום סדרת ניתוחים. הרופאים אופטימיים: "היא מגיבה לסביבה"

הפעוטה רונה בגאם מהודו, שראשה התנפח כמעט פי שניים מגודלו המקורי בשל מחלה נדירה, חוזרת לביתה שבמדינת המחוז טריפורה לאחר סדרת ניתוחים שעברה במדינת המחוז הריאנה לניקוז הנוזלים שהצטברו בראשה והסבו לה סבל רב. הפעוטה, בת 21 חודשים, סובלת ממחלה בשם "מיימת ראש" (הידרוצפלוס), הגורמת לכך שגופה מתקשה לנקז נוזלים עודפים מהמוח ומחוט השדרה. ב-15 במאי השנה היא הועברה לבית חולים בעיר גורגאון לסדרת הניתוחים שנועדו להקל את סבלה, כיוון שהיקף ראשה הגיע ל-94 סנטימטרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוזרת הביתה. התינוקת רונה בגאם לאחר סדרת הניתוחים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרופאים העריכו תחילה כי סיכוייה של הילדה לשרוד קלושים, אך הודות להתערבות הרפואית, שכללה כמה ניתוחים מורכבים בעלי רמת סיכון גבוהה, מצבה של בגאם השתפר, וכעת היא יכולה לשוב לביתה. "כאשר היא הגיעה אלינו לראשונה, חששנו כי היא לא תשרוד. כיום, לאחר הניתוחים, מצבה השתפר והיא מגיבה לסביבתה", אמר סאנג'יפ וואישיה, אחד הרופאים שטיפל בה במכון המחקר הרפואי על שם פורטיס בהודו. לדבריו, "בזכות ההליך הכירורגי שעברה בגאם, היקף ראשה התכווץ ל-58 סנטימטרים והיא יכולה לחזור לביתה".

בניתוח הראשון שעברה הפעוטה, ניקזו הרופאים בהליך איטי את הנוזלים שהצטברו בראשה. כעבור שלושה שבועות, כשמצבה התייצב, הם החדירו נקז לראשה כדי להוציא את הנוזלים שנותרו. בניתוח האחרון שבוצע ב-11 ביולי, הרופאים הצרו את היקף הגולגולת של בגאם, שהתרחבה בגלל המחלה. "אנו נזמין אותה לביקורת בעוד כמה חודשים, כדי לבדוק אם היא צריכה לעבור טיפולים נוספים", אמר וואישיה. כיוון שהוריה של בגאם התקשו לממן את הטיפול הרפואי בבתם הפעוטה, קרן פורטיס, שרופאיה טיפלו בה, מימנו את עלות הניתוחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully