וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 4 חודשים: עובדי משרד החוץ יפסיקו העיצומים

בית הדין לעבודה הורה למשרד האוצר ולוועד עובדי משרד החוץ לפתוח בהליך גישור. שני הצדדים בירכו על ההחלטה, שכתוצאה ממנה ייפסקו העיצומים ותבוטל הפגיעה בשכר העובדים

מפסיקים לשבות, חוזרים לדבר: בית הדין הארצי לעבודה החליט היום (רביעי) כי עובדי משרד החוץ, הנוקטים בעיצומים מזה ארבעה חודשים במחאה על תנאי עבודתם, יפתחו בהליך גישור מול משרד האוצר. משמעות ההחלטה היא שהחל ממחר ייפסקו העיצומים במשרד החוץ, ואילו משרד האוצר יבטל את הניכוי המתוכנן משכרם של העובדים שלקחו חלק בשביתה. השופטת דיתה פרוז'ינין הורתה לשני הצדדים לדווח לה על התקדמות תהליך הגישור עד ה-15 בספטמבר. זהותו של המגשר בין הצדדים תוכרז מחר בשעות הצהריים.

שני הצדדים בירכו על החלטת השופטת, שהתקבלה יותר מחודש לאחר הפסקת המשא ומתן ביניהם. מוועד עובדי משרד החוץ נמסר: "אנו מברכים על החלטת השופטת שתמכה בדבריה במה שאנו אומרים כבר ארבעה חודשים, כי האוצר מנהל משא ומתן בחוסר תום לב, ולחצה עליו להיכנס להליך של גישור. אנו שמחים שהאוצר הבין שהוא צריך לשבת ולנהל משא ומתן ענייני ואמיתי הבודק את הנתונים והעבודות לאשורן, ולאחר גרירת רגליים במשך תקופה ארוכה יאיץ את צעדיו על מנת להחזיר את פעילות שירות החוץ למסלולו המקצועי ולייעודו המדיני". ממשרד האוצר נמסר רק כי הממונה על השכר, עו"ד קובי אמסלם, בירך על ההחלטה והחליט להשעות לעת הזו את ניכויי השכר לעובדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שמחים שהאוצר הבין שהוא צריך לשבת ולנהל משא ומתן". הפגנת עובדי משרד החוץ בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי שהצטרף לברכות הוא סגן שר החוץ זאב אלקין, שמסר בתגובה להחלטת השופטת: "אני מברך על ההחלטה לסיים את העיצומים שפגעו קשה בעבודת משרד החוץ ובאזרחי המדינה. אני מקווה שהגישור יביא לפתרונות בנושא תנאי עבודתם של עובדי משרד החוץ. אמשיך לפעול בכל הכוח כדי לקדם הסכם צודק בין הוועד למשרד האוצר." ההחלטה תקל על מאות ישראלים שסבלו מהשלכות העיצומים – בעיקר לאחר שהעובדים הפסיקו לפני כחודש את מתן כל השירותים הקונסולריים בארץ ובעולם.

העיצומים במשרד החוץ החלו לפני כארבעה חודשים והם נוגעים בשורה ארוכה של נושאים, בהם שחיקה מתמשכת בשכר הדיפלומטים, הרעה בזכויות הפנסיוניות שלהם, היעדר סיוע משמעותי מצד המדינה לדיפלומטים שבני או בנות זוגם לא מוצאים עבודה במהלך שליחות בחו"ל והיעדר ייצוג הולם לעובדים בוועדות הקובעות את התקנים במשרד החוץ. העובדים דורשים ממשרד האוצר למצוא פתרונות לבעיות הללו, שלדבריהם גורמות לכך שאחד מכל שלושה בוגרים של קורס צוערי משרד החוץ, עוזב את שירות החוץ בתום כעשר שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully