וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה נגד השביתה: להוציא משלחות לפולין

31.7.2013 / 9:30

שביתת עובדי משרד החוץ מונעת נכון לעכשיו את יציאתן של משלחות הנוער לפולין עקב בעיה בהנפקת דרכונים דיפלומטיים למאבטחי המשלחות. השר לפיד: "מנהלים סכסוך על גב הילדים"

פרקליטות המדינה מתכוונת לערער לבית הדין הארצי לעבודה על החלטת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים לדחות את עתירת משרד החינוך להוציא צווי מניעה לעובדי משרד החוץ השובתים שבגין שביתתם בוטלו יציאתן של 18 משלחות נוער לפולין. במסגרת השביתה לא יכולים מאבטחי המשלחות להנפיק דרכונים דיפלומטים, ולכן בוטלה יציאתן של המשלחות שהיו אמורות לצאת במהלך החודש הקרוב. במקביל, פועל משרד החינוך בדרכים נוספות כדי לאפשר בכל זאת את יציאת המשלחות.

מצעד החיים, אושוויץ, אפריל 2013. לשכת העיתונות הממשלתית
מצעד החיים באושוויץ בחודש אפריל האחרון/לשכת העיתונות הממשלתית

משלחות רבות יוצאות למסע למחנות ההשמדה בפולין מידי שנה. המשלחות מורכבות מתלמידי כיתות י"א ו-י"ב מתיכונים רבים ברחבי הארץ, והתלמידים לומדים במסע על המחנות ועל תחנות נוספות משמעותיות מתקופת השואה. מלבד האכזבה לתלמידים שהתכוננו למסע כל השנה, מדובר גם על נטל כספי לא מבוטל שעלול ליפול על ההורים. הוצאת תלמיד למשלחת כזו מגיעה לכ-5,000 שקלים, וביטולים של הרגע האחרון לא מזכים לרוב בהחזרת הכסף.

שר האוצר יאיר לפיד התייחס לנושא בעמוד הפייסבוק שלו: "מותר לנהל סכסוך על שכר, אבל אסור לעשות אותו על גבם של ילדים שנוסעים למצעדי החיים באושוויץ ובירקנאו", כתב לפיד.

גם בארגון ההורים הארצי הביעו תרעומת וחשש מכך שהמשלחות אכן יבוטלו. "אנו קוראים לארגון העובדים של משרד החוץ לראות בביטול המסעות לפולין פגיעה קשה בחינוך ובערכים אותם אנו מנסים להנחיל לילדינו", אמר היום (רביעי) יו"ר הארגון, עו"ד גדעון פישר. "אין הארגון מעוניין להיכנס לגופו של המאבק, ואינו לוקח צד בו. כרגע תוצאות המאבק פוגעות בנימי נפשנו, אנו מבקשים לראות את המסעות לפולין כיוצא מן הכלל ולעשות כל הניתן על מנת לתת לתלמידים לצאת לפולין ולא לגזול מהם חוויה חשובה ומשמעותית זו" אמר פישר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת עובדי משרד החוץ בחודש יוני האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

עובדי משרד החוץ נוקטים בעיצומים זה כארבעה חודשים במחאה על תנאי העסקתם. העובדים מבקשים למחות על שורה של נושאים, בהם שחיקה מתמשכת בשכר הדיפלומטים, הרעה בזכויות הפנסיוניות שלהם, העדר סיוע משמעותי מצד המדינה לדיפלומטים שבני זוגם או בנות זוגם לא מוצאים עבודה במהלך שליחות בחו"ל והעדר ייצוג הולם לעובדים בוועדות הקובעות את התקנים במשרד. הם דורשים ממשרד האוצר למצוא פתרונות לבעיות הללו, שבגללן אחד מכל שלושה בוגרים של קורס צוערי משרד החוץ עוזב את שירות החוץ בתום כעשר שנים בלבד.

מוועד עובדי משרד החוץ נמסר בתגובה בתחילת השבוע כי "בימים אלה משרד החוץ מצוי בסכסוך עבודה מזה כארבעה חודשים. בשל התעלמות וזלזול האוצר נאלצנו לנקוט בעיצומים. פעולות האוצר, בהן הנחייה לנכות את שכר העובדים הנוקטים בעיצומים ב-25%, עומדות בניגוד מוחלט להמלצת בית הדין, ומוכיחות שוב כי אין בכוונתם להביא לפתרון הסכסוך. התנהלות האוצר בחוסר תום לב צריכה להדאיג את אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully