וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל שביתת משרד החוץ: "תלמידים לא ייסעו לפולין"

29.7.2013 / 13:52

במסגרת עיצומיהם הנמשכים זה ארבעה חודשים, עובדי המשרד אינם מנפיקים דרכונים למאבטחי המשלחות. משרד החינוך ביקש צו מניעה - אך הבקשה נדחתה בבית המשפט לענייני עבודה

בגלל שביתת עובדי משרד החוץ – המשלחות לפולין בסכנת ביטול: בית הדין האזורי לענייני עבודה בירושלים דחה היום (שני) את העתירה שהגיש משרד החינוך בדרישה להוציא צו מניעה לעובדי משרד החוץ השובתים, ולחייב אותם להנפיק דרכונים דיפלומטיים למאבטחי משלחות בתי הספר לפולין שיחלו לצאת בספטמבר הקרוב. משמעות ההחלטה היא כי נכון להיום, 18 משלחות שהיו אמורות לצאת למסע לפולין בחודש הקרוב לא יוכלו לעשות זאת, אלא אם יימצא פיתרון לבעיה בימים הקרובים.

מצעד החיים, אושוויץ, אפריל 2013. לשכת העיתונות הממשלתית
משלחת למצעד החיים במחנות ההשמדה בפולין/לשכת העיתונות הממשלתית

בשבוע שעבר התריע על הבעיה יו"ר איגוד מנהלי בתי הספר, אריה לוקר, במכתב ששלח למשרד החינוך. "ביטול המסעות עלול לגרום לנזק בלתי הפיך, הן ברמה הערכית והן מבחינה כלכלית", כתב. "יציאת משלחות בני הנוער היא שיאו של תהליך חינוכי ערכי, וחלק מתוכנית כוללת להנצחת זיכרון השואה. מדובר בתלמידים בשכבות י"א-י"ב, שזו בשבילם ההזדמנות האחרונה לקחת חלק במסע ולהפוך למעבירי מסר לדורות הבאים". לוקר הוסיף כי השביתה הינה "זכות יסוד דמוקרטית ועל כך אין עוררין". יחד עם זאת, הוסיף, "העמדתם של תלמידי בתי הספר 'כבני ערובה', במאבק שיהיה צודק ככל שיהיה, יפגע פגיעה בכל אותם תלמידים, שזו בשבילם הזדמנות של פעם בחיים".

עובדי משרד החוץ הפגינו: "הממשלה מפקירה אותנו". עומר מירון
השביתה תוביל לביטול המשלחות? הפגנת עובדי משרד החוץ מול משרד ראש הממשלה/עומר מירון

עובדי משרד החוץ נוקטים בעיצומים זה כארבעה חודשים במחאה על תנאי העסקתם. העובדים מבקשים למחות על שורה של נושאים, בהם שחיקה מתמשכת בשכר הדיפלומטים, הרעה בזכויות הפנסיוניות שלהם, העדר סיוע משמעותי מצד המדינה לדיפלומטים שבני זוגם או בנות זוגם לא מוצאים עבודה במהלך שליחות בחו"ל והעדר ייצוג הולם לעובדים בוועדות הקובעות את התקנים במשרד. הם דורשים ממשרד האוצר למצוא פתרונות לבעיות הללו, שבגללן אחד מכל שלושה בוגרים של קורס צוערי משרד החוץ עוזב את שירות החוץ בתום כעשר שנים בלבד.

בארגון ההורים הארצי מביעים תרעומת וחשש מכך שהמשלחות אכן יבוטלו. "אנו קוראים לארגון העובדים של משרד החוץ לראות בביטול המסעות לפולין פגיעה קשה בחינוך ובערכים אותם אנו מנסים להנחיל לילדינו", אמר היום יו"ר הארגון, עו"ד גדעון פישר. "אין הארגון מעוניין להיכנס לגופו של המאבק, ואינו לוקח צד בו. כרגע תוצאות המאבק פוגעות בנימי נפשנו, אנו מבקשים לראות את המסעות לפולין כיוצא מן הכלל ולעשות כל הניתן על מנת לתת לתלמידים לצאת לפולין ולא לגזול מהם חוויה חשובה ומשמעותית זו".

לקריאה נוספת:
האוצר נגד עיצומי משרד החוץ: "מנותקים מהמציאות"
החרפת העיצומים במשרד החוץ: מסרבים לעבוד עם צה"ל
"משרד החוץ בתהליכי פירוק": הכנסת דנה במשבר

לפניות לכתבת: michalresh1@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully