וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרפת העיצומים במשרד החוץ: מסרבים לעבוד עם צה"ל

8.6.2013 / 1:30

לאחר שנודע שצה"ל והשב"כ יטפלו בביקור נתניהו בפולין במקום עובדי משרד החוץ, הורה ועד העובדים להפסיק העבודה השוטפת מול הגופים. "לא נסייע למי ששובר את השביתה שלנו"

העיצומים בהם נוקטים עובדי משרד החוץ בשלושת החודשים האחרונים, במחאה על תנאי העסקתם, עולים מדרגה: לאחר שבשבוע שעבר הודיעו העובדים כי לא יטפלו בתיאומים הקשורים לביקורו הקרוב של ראש הממשלה בפולין, כעת מאיימים העובדים לנתק את כל קשרי העבודה השוטפים מול צה"ל והשב"כ. הסיבה לכך היא החלטתם של שני הגופים למלא את מקומם של עובדי משרד החוץ ולטפל בעצמם בתיאום ביקורו של ראש הממשלה בפולין.

"הם בעצם שוברים את השביתה שלנו, מאפשרים לממשלה לעקוף אותנו ולא להידבר איתנו", הסביר בשיחה עם וואלה! חדשות יאיר פרומר, יו"ר ועד עובדי משרד החוץ. "לאור המצב הזה, אנחנו מפסיקים לעבוד מולם עד להודעה חדשה". המשמעות המעשית של הרחבת העיצומים לעבודה מול צה"ל והשב"כ היא הימנעות מתיאום ביקורים מקצועיים של קצינים ואנשי שב"כ בחו"ל, והורדת העבודה השוטפת מול נספחי צה"ל והשב"כ למינימום ההכרחי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משרד החוץ בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

זהו הצעד האחרון בשרשרת צעדי מחאה שנוקטים עובדי משרד החוץ בחודשים האחרונים, במחאה על תנאי העסקתם ועל ההתנהלות בנושא המינויים במשרד החוץ. פרומר ציין כמה מהגורמים העיקריים לעיצומים, בהם שחיקה מתמשכת בשכר הדיפלומטים, הרעה בזכויות הפנסיוניות שלהם, היעדר סיוע ומתן פתרונות מצד המדינה לדיפלומטים שבני או בנות זוגם לא מוצאים עבודה במהלך שליחות בחו"ל, והיעדר ייצוג הולם לעובדים בוועדות הקובעות את התקנים במשרד.

"חשוב לזכור שמי שבוחר בקריירה במסלול הדיפלומטי, למעשה גוזר גזירה כלכלית לא קלה על משפחתו, כי ברוב המקרים המשמעות של מעברים תכופים בין מדינות שונות בעולם, בשליחותה של מדינת ישראל, היא שאחד מבני-הזוג לא ממש יכול לפתח קריירה, או לצבור לפנסיה בצורה מסודרת", אמר פרומר, שכיהן בעבר כסגן שגריר בשגרירויות ישראל בניגריה וסרביה, וכיום עוסק במחקר מדיני במשרד החוץ בירושלים. "בגלל התנאים הנתונים הללו, שמשותפים לדיפלומטים בכל העולם, לכל הרעה כלכלית, גם יחסית מינורית, יש השפעה גדולה על העתיד של המשפחות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully