וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על רפאלי: "דובר צה"ל מינה עצמו לשר המוסר"

זיו אבירם

18.3.2013 / 13:28

במשרד החוץ הגיבו בחריפות לביקורת על השתתפות הדוגמנית בקמפיין שמייצג את ישראל. "מי שחושב שצריך רשימת קריטריונים ממשלתית למשתתפים באירוע הסברה – שיעבור למדינה אחרת"

ה"מערכה" נמשכת: אחרי שדובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי מתח ביקורת חריפה על השתתפותה של הדוגמנית בר רפאלי בקמפיין חדש המציג בפני העולם המצאות וחידושים שונים שמקורם בישראל, משיב משרד החוץ בטיעונים משלו.

בשיחה עם וואלה! חדשות דחה היום (שני) דובר המשרד יגאל פלמור את התנהלותם של המבקרים, שאותה הגדיר "בלתי מכובדת". לדבריו, נציגי המשרד אף קיימו דיון בנושא. "מדובר בסרטון עדיין עוסקים בהכנתו, ואנו לא רואים סיבה לשנות משהו בתסריט", הסביר פלמור. "לדובר צה"ל אין סמכות להתערב בענייני ההסברה. באשר לפעילים שמחו בעניין – הטיעונים שלהם עומדים על כרעי תרנגולת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לדובר צה"ל אין סמכות להתערב בענייני ההסברה". רפאלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד אמר פלמור כי "בסרטון לא מוצג דגל ישראל, אלא מוצגת בו החדשנות הישראלית באמצעות מכשירים שנמצאים בשימוש בכל העולם, ולא תמיד יודעים שהם פרי המצאה ישראלית. הפואנטה זה שהגיבור מגיע לחברתו שמסתובבת – ואז רואים את בר רפאלי. רפאלי היא פנים ישראליות יפות שמזוהות בכל העולם, וכל הטיעונים נגד זה אינם רלוונטיים. אנחנו לא מבינים את ההתנפלות".

פלמור הביע תמיהה בנוגע להתנהלות דובר צה"ל, שלדבריו "שולח מכתב לכל התקשורת וטוען שזה נשלח למשרד החוץ – למרות שהוא מעולם לא הגיע למשרד החוץ – וממנה את עצמו לשר המוסר". פלמור אף ציין כי "כידוע, אין רשימת קריטריונים ממשלתית להשתתפות באירועי הסברה – לא פוליטיים, לא דתיים ולא צבאיים – וטוב שכך. מי שחושב שצריכה להיות רשימה כזאת – שיעבור למדינה אחרת". יצוין כי רפאלי השתתפה בקמפיין בהתנדבות.

במכתבו ששיגר תא"ל מרדכי בימים האחרונים נכתב כי "הבחירה בנציגה שלא שירתה בצבא כמסבירה רשמית מטעם מדינת ישראל מעבירה מסר של סלחנות והעלמת עין מאי גיוס לצה"ל ואף מעודדת הזדהות בקרב צעירים וצעירות עם הצלחתם של אלו שלא התגייסו". לסיכום כתב דובר צה"ל: "בטוחני כי האנשים היצירתיים הפועלים בשירות משרד החוץ יוכלו להעמיד קמפיין הסברה אטרקטיבי חלופי, המצוי בקונצנזוס החברה הישראלית, ואשר ישרת היטב את תדמיתה בחו"ל וגם יעביר מסר חשוב לחברה הישראלית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully