וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נגד בר רפאלי: "לא שירתה, לא ראוי שתייצג את ישראל"

17.3.2013 / 19:51

במכתב חריף ששלח דובר צה"ל, תת-אלוף מרדכי למשרד החוץ, תקף את השתתפותה של דוגמנית העל בקמפיין הסברה בחו"ל. "שולח מסר של סלחנות והעלמת עין כלפי השתמטות מהצבא", כתב

צה"ל נגד בר רפאלי: דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, שלח בימים האחרונים מכתב חריף למשנה למנכ"ל משרד החוץ, גדעון מאיר, בו תקף את הקמפיין בו מככבת דוגמנית העל הישראלית, כמייצגת את ישראל בעולם. במכתב ביקש תא"ל מרדכי לבטל את הקמפיין של רפאלי, וכתב: "הבחירה בנציגה שלא שירתה בצבא, כמסבירה רשמית מטעם מדינת ישראל מעבירה מסר של סלחנות והעלמת עין מאי גיוס לצה"ל ואף מעודדת הזדהות בקרב צעירים וצעירות עם הצלחתם של אלו שלא התגייסו". מדובר בקמפיין העוסק בהמצאות ישראליות, בו היא מופיעה בהתנדבות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא ראוי שתייצג אותנו? רפאלי על שער מגזין ELLE/מערכת וואלה!, צילום מסך

"צה"ל פועל בשנים האחרונות במגוון רחב של דרכים להעלאת ערך השירות בצה"ל ולמאבק בתופעת ההשתמטות וזאת על מנת לשמר את הממד הערכי של היות צה"ל צבא העם", המשיך מרדכי, והסביר את הסיבה שמצא לנכון לפנות אל משרד החוץ: "הגם שקמפיינים להסברה בחו"ל אינם נמצאים בתחום אחריותנו, ראיתי לנכון להפנות את תשומת לבך למסר השלילי לחברה הישראלית העשוי להינתן מהעמדתה הרשמית של בר רפאלי שלא שירתה בצה"ל, כנציגת מדינת ישראל בקמפיין הסברה לחו"ל. ידוענים מהווים, לעיתים, מודל לחיקוי בעבור צעירים וצעירות. הבחירה בנציגה שלא שירתה בצבא, כמסבירה רשמית מטעם מדינת ישראל מעבירה מסר של סלחנות והעלמת עין מאי-גיוס לצה"ל ואף מעודדת הזדהות בקרב צעירים וצעירות עם הצלחתם של אלו שלא התגייסו".

בר רפאלי סירבה להגיב

דובר צה"ל חתם את דבריו במילים: "בטוחני כי האנשים היצירתיים הפועלים בשירות משרד החוץ יוכלו להעמיד קמפיין הסברה אטרקטיבי חלופי, המצוי בקונצנזוס החברה הישראלית, ואשר ישרת היטב את תדמיתה בחו"ל וגם יעביר מסר חשוב לחברה הישראלית".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל רואה בחובת הגיוס ערך עליון ופועל במגוון דרכים לחיזוק ערך השירות בצה"ל. לא נתייחס לתוכן שיח פנימי".

מטעמה של בר רפאלי סירבו להגיב לדברים.

דעה: בר רפאלי אינה שגרירה ישראלית - רדו ממנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully