וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משרד החוץ בתהליכי פירוק": הכנסת דנה במשבר

שתי ועדות קיימו דיון מיוחד בסכסוך העבודה בין עובדי המשרד לממשלה. ח"כ הופמן: "המשרד לא מצליח למלא תפקידו". מאות עובדים הפגינו מול הכנסת וקראו לממשלה להיכנס למו"מ

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

המשבר במשרד החוץ מגיע לכנסת: היום (שלישי) נערכו שני דיונים בוועדות הכנסת בסכסוך העבודה בין עובדי משרד החוץ לבין הממשלה, שצפוי להגיע לשיאו מחר, כאשר משרד החוץ יימנע מטיפול בביקורו של ראש הממשלה בפולין.

הדיון הראשון בנושא, שהיה סגור בפני התקשורת, נערך בוועדת המשנה לענייני חוץ של ועדת חוץ וביטחון. יו"ר ועדת המשנה לענייני חוץ, ח"כ רונן הופמן (יש עתיד) הצהיר בפתח הדיון כי העיצומים של עובדי משרד החוץ הם "רק סממן נוסף" למצבו הקשה של המשרד. לדבריו, "זה שנים מתנהל תהליך של כרסום מתמשך בסמכויותיו של משרד החוץ, והלכה למעשה משרד החוץ כבר פורק, נוטרל, ואיננו מצליח למלא את תפקידו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה שנים מתנהל תהליך של כרסום מתמשך בסמכויותיו של משרד החוץ". הפגנת העובדים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצד הדיון בוועדת החוץ והביטחון נערך דיון בעיצומי העובדים גם בוועדת הרווחה של הכנסת. ח"כ דב חנין (חד"ש) התריע גם הוא, במהלך הדיון, על מצבו של המשרד: "משרד החוץ נמצא בתהליכי פירוק. אין שר חוץ. התפקידים של משרד החוץ הופרטו החוצה לגורמים אחרים. המהלך של פירוק משרד החוץ הוא מסוכן ולא תקין". חנין התייחס גם לעיצומים שנוקטים עובדי משרד החוץ, ואמר: "הדרישות של העובדים סבירות וקונקרטיות, המטרה היא בעיקר לשרוד". בסיומו של הדיון קראה הוועדה לממשלה לחזור למשא ומתן עם העובדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

במקביל לדיונים, הפגינו מאות עובדי משרד החוץ מחוץ לכנסת וקראו לממשלה לפתוח איתם במשא ומתן מסודר. המפגינים צעדו מגן הוורדים אל עבר בניין משרד האוצר, ומשם לכיוון לשכת ראש הממשלה. ההפגנה היום הייתה ההפגנה הראשונה שארגנו עובדי המשרד, שנוקטים בעיצומים מזה שלושה חודשים, במסגרת מה שהם מכנים "מאבק להצלת משרד החוץ".

לטענתם, הגורמים העיקריים לעיצומים הם שחיקה מתמשכת בשכר הדיפלומטים, הרעה בזכויות הפנסיוניות שלהם, היעדר סיוע ומתן פתרונות מצד המדינה לדיפלומטים שבני או בנות זוגם לא מוצאים עבודה במהלך שליחות בחו"ל והיעדר ייצוג הולם לעובדים בוועדות הקובעות את התקנים במשרד החוץ. יו"ר ועד עובדי משרד החוץ, יאיר פרומר, אמר בשבוע שעבר בשיחה עם וואלה! חדשות כי בשל התנאים הללו, אחד מכל שלושה בוגרי קורס צוערים של משרד החוץ, עוזב את המשרד בתוך כעשור מתחילת עבודתו.

"קריירה דיפלומטית - גזרה כלכלית"

"חשוב להבין שמי שבוחר בקריירה במסלול הדיפלומטי, למעשה גוזר גזרה כלכלית לא קלה על משפחתו, כי ברוב המקרים המשמעות של מעברים תכופים בין מדינות שונות בעולם, בשליחותה של מדינת ישראל, היא שאחד מבני הזוג לא ממש יכול לפתח קריירה, או לצבור לפנסיה בצורה מסודרת", אמר פרומר, שכיהן בעבר כסגן שגריר בשגרירויות ישראל בניגריה וסרביה, וכיום עוסק במחקר מדיני במשרד החוץ בירושלים. "בגלל התנאים הנתונים הללו, שמשותפים לדיפלומטים בכל העולם, לכל הרעה כלכלית, גם יחסית מינורית, יש השפעה גדולה על העתיד של המשפחות שלנו".

המפגינים קושרים בין מצבו הקשה של משרד החוץ ככלל, לבין חוסר היענותה של הממשלה לקיים איתם משא ומתן שיביא לסיום העיצומים. "אין שר חוץ, הממשלה מנסה כל הזמן לעקוף את משרד החוץ, אז ברור שלא אכפת להם מאיתנו", אמר אחד העובדים השובתים בשיחה עם וואלה! חדשות. "אבל כמובן שבטווח הארוך זו טעות קשה, כי דווקא מדינת ישראל, יותר ממדינות אחרות, צריכה שירות חוץ חזק ושליחים עם גב, שיכולים לתפקד ולדאוג לאינטרסים של המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully