וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

קרועה, מדממת ומיואשת: המערכה במצרים רחוקה מסיום

זו עדיין לא מלחמת אזרחים, אך אירועי הלילה (שבת) במצרים מעידים על גודל הקרע בין תומכי האחים המוסלמים לבין הצבא, שלעת עתה מצליח עדיין לזכות בתמיכת קבוצות חילוניות רבות, כמו גם בתמיכתם של האיסלאמיסטים הסלפים. בעייתו הגדולה של הצבא היא שמספרם הגבוה יחסית של ההרוגים יגרום לכך שהתמיכה המרשימה בו צפויה להיפגע בהדרגה. כך למשל, אנשי עבד אל-מונעם אבו אל-פותוח, יריב מושבע של האחים המוסלמים שהיה בעבר חבר בתנועה, כבר גינו את מה שהוגדר "טבח".

אפילו לגבי מניין ההרוגים יש כיום מחלוקת של ממש במצרים. בעוד שהאחים המוסלמים טוענים שכ-150 בני אדם נהרגו מאז הלילה, במשרד הבריאות המצרי דיווחו כי 29 "בלבד" נהרגו בשלל העימותים וההפגנות. גם לגבי מספר האנשים שיצאו אתמול להפגין יש אי-בהירות. לטענת כלי התקשורת במצרים, כ-30 מיליון בני אדם יצאו אתמול להפגין את תמיכתם בצבא המצרי – או באחים המוסלמים.

האיחוד האירופי: מודאגים מהקפאת הפרויקטים בשטחים

האיחוד האירופי הביע ביום שישי דאגה לנוכח החלטת ישראל להקפיא פרויקטים הומניטריים של אירופה בשטחים ולמנוע כניסת פעילים אירופיים לרצועת עזה, כפי שפורסם אתמול לראשונה בוואלה! חדשות. "האיחוד האירופי מודאג מהדיווחים בתקשורת הישראלית על כך ששר הביטחון הודיע על שורת מגבלות המשפיעות על פעילות האיחוד לתמיכה בעם הפלסטיני", אמרה דוברת הממונה על יחסי החוץ באיחוד האירופי, קתרין אשטון. "לא קיבלנו כל הודעה רשמית מהרשויות בישראל. המשלחת שלנו במקום פועלת להשגת הבהרות דחופות".

דיפלומט מערבי שביקש להישאר בעילום שם אמר כי בעקבות הצעדים הישראליים, כמה מחברי צוותים הומניטריים של האיחוד האירופי לא קיבלו את האישורים הדרושים כדי להיכנס לרצועת עזה. גורם רשמי ישראל הסביר לסוכנות רויטרס כי ישראל הייתה מחויבת להגיב להחלטה האירופית "להטיל עיצומים או חרם על ההתנחלויות". "מהצד שלנו, אנחנו לא יכולים פשוט להתעלם מכך או להתייחס ליריקה בפנינו כאילו מדובר בגשם", אמר הגורם.

גורם פלסטיני: ישראל הסכימה לשחרר אסירים ערבים-ישראלים

שינוי בעמדה הישראלית בנושא האסירים? גורם פלסטיני אמר היום לוואלה! חדשות כי ישראל הסכימה לשחרר לאורך המשא ומתן 24 אסירים ערבים-ישראלים שנידונו למאסרי עולם וכלואים בישראל עוד מלפני הסכמי אוסלו, וזאת לצד 82 אסירים פלסטינים הכלואים משך זמן דומה. אם הדבר נכון, הרי שמדובר בשינוי בעמדה הישראלית בנושא, ובהישג ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

בשבוע שעבר, לאחר הודעתו של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי על התנעת המשא ומתן הישראלי-פלסטיני, אמרו גורמים רשמיים בירושלים כי ישראל הסכימה לשחרר את 82 האסירים הפלסטינים הוותיקים באופן מדורג לאורך המשא ומתן, אך סירבה לשחרר אסירים ערבים-ישראלים. הסיבות העיקריות לכך היו התנגדות מערכת הביטחון וקושי משפטי לחון אסירים ערבים-ישראלים שנשפטו בהליך הפלילי ולא בפני בתי דין צבאיים. ההתעקשות הישראלית לא לשחרר את האסירים הערבים-ישראלים לצד האסירים הפלסטינים הייתה אחד הגורמים לעיכוב הודעתו של השר קרי על חידוש המשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully