וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: 7 נשאי פוליו אותרו בדרום הארץ

רמי שני

26.7.2013 / 8:47

מהדגימות שאסף משרד הבריאות מ-2,300 תושבי הדרום, נמצאו גם 10 החשודים בנשיאת הנגיף, העלול לגרום לשיתוק בילדים. עם זאת, הובהר כי איש מהנשאים אינו חולה. "המעקב יימשך"

מיגור הפוליו: כחלק מהמאמצים לעצור את התפשטות הנגיף, שזוהה בשפכים של מקומות רבים בדרום הארץ ובמרכזה - החל משרד הבריאות בתחילת החודש לקחת דגימות מאלפי אזרחים החשודים כנשאים. מתוצאות הביניים של אותן בדיקות צואה שנערכו בתושבי הדרום, נמצאו עד כה שבעה בני אדם אשר נושאים את נגיף הפוליו, ו-10 נוספים הוגדרו על ידי משרד הבריאות כחשודים לנשיאת הנגיף. בסך הכל נלקחו 2,300 דגימות במסגרת טיפות החלב וקופות החולים, והתהליך של בדיקתן עדיין נמשך. "משרד הבריאות יעדכן באופן שוטף בהתאם לקצב קבלת התשובות", נמסר מדוברות משרד הבריאות, שם הבהירו כי הממצאים מראים עדיין שאין אף מקרה של תחלואה. "המשרד ממשיך במעקב תוך קיום דיונים מקצועיים ויעדכן את הציבור". יצוין כי חרף זיהוי הנשאים, אין כל שינוי בהוראות לקהלה הרחב בנוגע להתחסנות וכיוצא בזה.

בישובי הבדואים בנגב לא ניכרת תחושת בהלה בעקבות גילוי של מקרי פוליו בקרבם, שם ציינו כי החשש היה בזמן איתור הנגיף בשפכים. "לפני כמה חודשים באמת הייתה היסטריה סביב העניין הזה", סיפר פהמי אל-עוברה, תושב רהט, "מלא אנשים באו למרפאה לקבל חיסון ועבדו שם מסביב לשעון. היום אין בהלה, ולא ראיתי שיש חשש. אולי קצת אצל אלו שנבדקו. לא יותר מזה".

נגיף הפוליו - יש סיבה לדאגה?

לפני כחודשיים, התגלו לראשונה שרידי נגיף הפוליו בבאר שבע, קריית גת, אשדוד, רהט, ערערה, תל שבע ובמכון טיהור השפכים שוקת שבדרום. לפני שבועיים, ולמרות הניסיון לעצור את ההתפשטות - נמצאו שרידי הנגיף גם במרכז טיהור המזרים שפכים מרמלה, לוד, מודיעין ואזורים נוספים בדרום ובאזור לב השרון.

מצב המצריך ערנות

עם התגלות התופעה, נמסר ממשרד הבריאות כי "מדובר במצב המצריך ערנות ומחייב היערכות מיוחדת". עוד נמסר כי אנשי המשרד מקיימים התייעצויות שוטפות עם ארגון הבריאות העולמי וכן עם המרכז האמריקני לשליטה והימנעות ממחלות (CDC). כמו כן, נערכה ישיבת התייעצות רחבה בהשתתפות אנשי המקצוע במשרד הבריאות, נציגי צוות טיפול במגיפות, נציגי הוועדה המייעצת למחלות זיהומיות וחיסונים ונציגי הוועדה למעקב אחר הפוליו בישראל. בין השאר, כך נמסר, נבחנה שאלת מדיניות החיסון והתאמתו למצב שנוצר. לאחר ההתייעצויות הוחלט לאתר את כל הילדים שאינם מחוסנים מפני פוליו עד גיל שש בכל הארץ ולהשלים את החיסונים, בדגש על אלה המתגוררים בדרום. השלמת החיסונים מבוצעת בטיפות החלב, אשר אמורות לזמן את הילדים שאינם מחוסנים באופן מלא על פי תכנית החיסונים המותאמת לגילם.

אחת המסכנות החמורות שבהידבקות בפוליו היא שהנגיף עלול לגרום לשיתוק בילדים. המחלה מועברת מאדם לאדם, ובעוד בכ-90% מההידבקויות בנגיף לא מופיעים אצל החולה סימפטומים כלל, אם יצליח הנגיף לחדור למחזור הדם, חולים עשויים לסבול ממגוון רחב של סימפטומים. במקרים קיצוניים, כאשר המחלה פוגעת במערכת העצבים המרכזית, היא יכולה לגרום לפגיעות קשות בעמוד השדרה, לשיתוק שרירי הנשימה וכך גם למוות. בעבר הייתה המחלה נפוצה במיוחד בעולם, והביאה למותם של רבים. באמצע המאה קודמת פותח החיסון למחלה, ומאז היא כמעט ואינה קיימת בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • פוליו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully