וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש מהפוליו גובר: זינוק במספר המתחסנים בדרום

לנוכח גילוי שרידי הנגיף העלול לגרום לשיתוק ילדים בדרום, כמעט הוכפל אתמול מספר ההורים מאשקלון ובאר שבע שפנו לתחנות טיפת חלב של משרד הבריאות כדי לחסן את ילדיהם

החשש מהתפשטות נגיף הפוליו, ששרידיו התגלו בשבועות האחרונים במערכות הביוב של כמה ערים בדרום, הביא לעלייה של כ-11% בפניות של הורים לפעוטות וילדים לטיפות החלב של משרד הבריאות מאז תחילת חודש יוני, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מנתוני משרד הבריאות עולה כי מאז תחילת החודש התחסנו נגד נגיף הפוליו, העלול לפגוע במערכת העצבים המרכזית של הנדבק ולגרום לשיתוק, 26,153 תינוקות ופעוטות במרכזי טיפות החלב של משרד הבריאות. בתקופה המקבילה אשתקד, התחסנו בטיפות החלב 23,512 תינוקות ופעוטות.

ילד מתחסן נגד פוליו בתימן. יוני 2013. AP
עלייה של 11% במספר הילדים שהתחסנו מתחילת חודש יוני/AP

בעקבות גילוי שרידי הנגיף במערכות ביוב בבאר שבע, בקריית גת, באשדוד, ברהט, בערערה, בתל שבע ובמכון טיהור השפכים שוקת שבדרום, הוחלט אתמול (רביעי) בישיבה שקיימו בכירי משרד הבריאות להרחיב את היקף הדגימות שייאספו ממערכות ביוב בכל הארץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד עולה מהנתונים של משרד הבריאות כי אתמול התחסנו 2,503 פעוטות וילדים עד גיל שש בטיפות החלב של משרד הבריאות בכל רחבי הארץ, עלייה של כ-8% בהשוואה לשנה שעברה. באשקלון התחסנו אתמול 219 פעוטות וילדים בעוד שבשנה שעברה התחסנו 133 בלבד. בבאר שבע התחסנו אתמול 431 בהשוואה ל-289 ובאזור המרכז 769 בהשוואה ל-541. כ-10% מתוך 1,600 הפניות שהתקבלו היום במוקד "קול הבריאות" של משרד הבריאות, עסקו בנושא נגיף הפוליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully