וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפשטות נגיף הפוליו: כאלף ילדים לא מחוסנים

משרד הבריאות משקיע משאבים רבים בניסיון למנוע את התפשטות נגיף הפוליו, ששרידיו אותרו כבר לפני כמה חודשים ביישובים בדרום. "העובדה שלא התגלתה תחלואה מאז מעודדת מאוד"

שרידי נגיף הפוליו שנמצאו במערכות הביוב של כמה ערים בדרום הביאו את משרד הבריאות לנקיטת צעדים במסגרת ההיערכות המיוחדת למצב. בהודעה מטעם המשרד אתמול (שני) נמסר כי שרידים נוספים של הנגיף, הגורם לשיתוק ילדים, התגלו גם במערכות הביוב בערערה, תל שבע ובמכון טיהור השפכים שוקת שבדרום, זאת לאחר שאלה התגלו גם בבאר שבע, קריית גת ואשדוד, כשהמקור להם הוא ככל הנראה בעיר רהט. מהניטור האחרון שערך המשרד ברחבי הארץ עולה כי ישנם כאלף ילדים שאינם מחוסנים, כשאכן רובם מתרכזים בדרום. יצוין כי בישראל 5% מהאוכלוסייה אינם מחוסנים לפוליו.

פוליו - יש סיבה לדאגה? מומחה עונה על שאלות

בעקבות הדאגה מהתפשטות המחלה קוראים ראשי איגוד רופאי הילדים, פרופ' אלי סומך וד"ר צחי גרוסמן, קוראים להורים בכל הארץ לוודא שילדיהם מחוסנים כראוי. השניים מסרו כי החיסון הניתן כיום, כחלק משגרת החיסונים, הנו חיסון בטוח ובעל יעילות גבוהה מאוד במניעת תחלואה בנגיף. במסגרת טיפת חלב התינוקות מקבלים ארבע מנות של החיסון (הניתנות בגילאי חודשיים, ארבעה חודשים, שישה חודשים ושנה) וכמו כן ניתנת מנת דחף בכיתה ב'. השלמת חיסונים לילדי בתי ספר שלא קבלו את החיסון תיעשה בהמשך במועד ובדרך שיקבע על ידי משרד הבריאות. כמו כן, מדגישים באיגוד רופאי הילדים את הצורך בהקפדה על כללי היגיינה אישית. נגיף הפוליו מופרש בעיקר בצואה ושמירה על כללי היגיינה, כולל הקפדה על רחצת ידיים לאחר שימוש בשירותים וכן לפני טיפול באוכל, מסייעת למנוע חלק גדול מההעברה של הנגיף.

ילד מתחסן נגד פוליו בתימן. יוני 2013. AP
כ-1,000 ילדים לא מחוסנים - כל הילדים עד גיל שש נקראו לטיפות החלב/AP

כמו כן, משרד הבריאות לחסן את כל הילדים מתחת לגיל שש, ואלה נקראו לטיפות החלב באזורם. "פנינו לראש העיר רהט ששיתף פעולה, הפצנו עלונים והפצרנו בתושבי הדרום להתחסן", נמסר ממשרד הבריאות. "רוב תושבי רהט חוסנו". עוד נמסר כי התפשטות הנגיף מצריכה ערנות והיערכות מיוחדת של המשרד, ולכן גורמים בו נמצאים בקשר עם ארגון הבריאות העולמי. אתמול התקיימה התייעצות עם גורמי מקצוע בישראל, בהשתתפות צוות טיפול במגיפות, נציגי הוועדה המייעצת למחלות זיהומיות וחיסונים ונציגי הוועדה למעקב אחר הפוליו בישראל. מלבד ההחלטה לחסן את הילדים עד גיל שש, סוכם על המשך ניטור בהיקף רחב יותר.

"הנגיף לא התגלה בחודש האחרון אלא קודם לכן, וזה הודות לניטור שאנו עורכים. ישראל היא בין המדינות הבודדות שעורכות ניטור", נמסר ממשרד הבריאות. "העובדה ששרידי הנגיף לא התפתחו למחלה, למרות שהם נמצאים כאן בחודשים האחרונים היא מעודדת מאוד ומעידה על פעילות המשרד בנושא". להליך, יש לציין, ישנה עלות גבוהה והמשרד משקיע משאבים רבים בניסיון להשתלט על התפשטות הנגיף.

"יתקיימו התייעצויות נוספות עם ארגון הבריאות העולמי וה-CDC (המרכז האמריקני לשליטה והימנעות ממחלות) כדי להחליט על המדיניות המתאימה למאפייניה הייחודיים של ישראל כמדינה עם כיסוי חיסוני גבוה של 95% כנגד פוליו", נמסר אתמול ממשרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully