וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: מוכנים לוויתורים משמעותיים וכואבים

בראיון ל"טלגרף" הבריטי אמר השר לעניינים אסטרטגיים כי ישראל מוכנה לנקוט ויתורים טריטוריאליים במסגרת הסכם עתידי עם הפלסטינים, אך הדגיש: "עליהם להכיר במדינה יהודית"

השר לעניינים אסטרטגיים ולמודיעין, יובל שטייניץ, אמר הלילה (שישי) בראיון לעיתון הבריטי "טלגרף" כי במסגרת המשא ומתן עם הפלסטינים, ישראל מוכנה לנקוט "וויתורים משמעותיים". לדבריו, "שני הצדדים יצטרכו לנקוט ויתורים משמעותיים וקשים. קרוב לוודאי שאנו וכן הפלסטינים נצטרך לבצע ויתורים טריטוריאליים". השר שטייניץ הוסיף כי במסגרת הסכם עתידי יישארו גושי התיישבות גדולים ברשות ישראל, "אך חשוב מכך, הם (הפלסטינים) יצטרכו להכיר במדינה היהודית של העם היהודי".

שר האוצר יובל שטייניץ בוועידת כלכליסט דצמבר 2012. יותם רונן
שטייניץ/יותם רונן

השר שטייניץ, שרק השבוע הוצא מדיון בקבינט המדיני-ביטחוני בנושא התהליך המדיני לבקשת השר יאיר לפיד, אמר בראיון לעיתון הבריטי כי לדעתו, הפתרון היחידי לסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא מתווה "שתי מדינות לשני עמים". לדבריו, "בסופו של דבר, אנו נגיע למצב הזה. יהיה קשה להגיע לכך – ישנם מכשולים רבים בדרך, אך אני חושב שאין פתרון אחר לבעיה".
שטייניץ הדגיש בדבריו כי על הפלסטינים להכיר לא רק בזכות הקיום של מדינת ישראל, כי אם גם להכיר בהגדרתה כמדינה יהודית. הוא הוסיף כי במסגרת הסכם שלום עתידי בין הצדדים, על הפלסטינים לזנוח את דרישתם לזכות השיבה. השר אמר כי כל הסדר שלום יובא להכרעת העם. "אני בטוח שרוב הישראלים יתמכו בהסכם, גם אם נצטרך לעשות ויתורים כואבים, כולל ויתור על שטחים. אך בתנאי אחד, על הישראלים להיות משוכנעים בוודאות שבתמורה הם יקבלו הסדר שלום אמיתי ולטווח ארוך וכן ביטחון אמיתי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ידונו בשחרור אסירים פלסטינים/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר לעניינים אסטרטגיים ולמודיעין הסביר כי האיום הקיומי העומד בפני ישראל הוא השאיפה האיראנית ליכולות גרעיניות. לטענת שטייניץ, נשיא איראן הנבחר, חסן רוחאני, "רימה" את מדינות המערב בעבר, בעת ששימש כנציג של טהרן לשיחות בנושא תכנית הגרעין האיראנית. "הוא ערמומי, הוא בעל קסם אישי והוא יחייך כל הדרך לפצצה, אלא אם העולם המערבי יעשה כל מה שדרוש כדי לעצור אותו", הסביר השר הישראלי.

במסגרת ההכנות לקראת חידוש המשא ומתן עם הפלסטינים, ביום ראשון הקרוב, במהלך ישיבת הממשלה, יוסמך פורום מצומצם אשר ידון בסוגיית שחרור האסירים הפלסטינים. לוואלה! חדשות נודע אמש כי הפורום יכלול את ראש הממשלה בנימין נתניהו, את שרת המשפטים ציפי לבני אשר ממונה על המשא ומתן עם הפלסטינים, את השר לביטחון יצחק אהרונוביץ' וכן את שר הביטחון משה יעלון. ייתכן כי שרים נוספים יצטרפו לדיוני הרביעייה, אך לא כחברים קבועים בפורום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully