וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני, אהרונוביץ' ויעלון בצוות שידון בשחרור האסירים

26.7.2013 / 2:31

בנוסף לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלושת השרים הבכירים יהיו חברי הפורום המצומצם שיוסמך בשבוע הבא לדון בשחרור אסירים פלסטינים במסגרת המשא ומתן המדיני

ממשלת ישראל ממשיכה בהכנות לקראת חידוש המשא ומתן עם הפלסטינים, וביום ראשון הקרוב יוסמך במהלך ישיבת הממשלה פורום מצומצם אשר ידון בסוגיית שחרור האסירים הפלסטינים. לוואלה! חדשות נודע אמש (חמישי) כי הפורום יכלול את ראש הממשלה בנימין נתניהו, את שרת המשפטים ציפי לבני אשר ממונה על המשא ומתן עם הפלסטינים, את השר לביטחון יצחק אהרונוביץ' וכן את שר הביטחון משה יעלון. ייתכן כי שרים נוספים יצטרפו לדיוני הרביעייה, אך לא כחברים קבועים בפורום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרביעייה. נתניהו, יעלון, לבני ואהרונוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול בבוקר פורסם בוואלה! חדשות על הקמתו של הצוות, שידון בשחרורם הצפוי של כ-80 אסירים פלסטינים ותיקים, הכלואים בבתי הכלא בישראל יותר מ-20 שנים. השחרור אמור להתבצע בכמה פעימות – במקביל להתקדמות בשיחות בין נציגי ישראל לפלסטינים. גורמים בירושלים הדגישו כי ישראל לא תשחרר אסירים לפני שיהיה ברור שפני הפלסטינים למשא ומתן ממושך וכי הם לא מתכוונים לנקוט צעדים חד-צדדיים במוסדות האו"ם.

במהלך מסע הדילוגים שערך בתקופה האחרונה שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, בין ישראל לבין הפלסטינים, דרש יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כי ישראל תשחרר בנוסף ל-80 האסירים הפלסטינים, 24 אסירים ערבים-ישראלים. המחלוקת בנושא גרמה לעיכוב בן כמה שבועות בהכרזתו של שר החוץ האמריקני על חידוש המשא ומתן בין הצדדים. אתמול דווח כי ברמאללה עדיין מתעקשים על כך שישראל תשחרר את האסירים הערבים-ישראלים, אך לפי שעה המחלוקת בנושא לא תמנע מהצדדים לפתוח בשיחות הישירות בשבוע הבא.

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי נועד עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה, 19 ביולי 2013. רויטרס
דרש שחרור אסירים ערבים ישראלים. אבו מאזן וקרי בפגישתם ברמאללה/רויטרס

במהלך ישיבת הממשלה השבועית שצפויה להתקיים בתחילת שבוע הבא, יציג ראש הממשלה לשריו טיוטה להצעת חוק יסוד: משאל עם. ההצעה, תהפוך את החוק הקיים בנושא לחוק יסוד, ומשמעותה היא שבמסגרת הסדרים מדיניים עתידיים, כל העברה של שטחים מריבונותה של מדינת ישראל למדינה אחרת תחייב קיום משאל עם.

ההצעה מתייחסת באופן ישיר למזרח ירושלים ולרמת הגולן - שטחים שנכבשו במלחמת ששת הימים ב-1967, אך נמצאים תחת ריבונות ישראלית. בעקיפין, יש להצעה השלכות גם על שטחי הגדה המערבית, שכן על מנת לספח לישראל גושי התיישבות גדולים בגדה, תיאלץ ישראל לבצע חילופי שטחים עם הרשות הפלסטינית - צעד שכאמור, יצריך משאל עם במסגרת חוק היסוד החדש שמקדם ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully