וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יציג טיוטת חוק יסוד: העברת שטחים במשאל עם

25.7.2013 / 10:49

הממשלה תדון בישיבתה הקרובה על הצעה לחוק יסוד, במסגרתו כל העברה של שטחים מריבונות ישראל בהסדרים מדיניים תחייב עריכת משאל עם. בנוסף, יוקם צוות לסוגיית האסירים

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

(ראש הממשלה מתייחס למשאל עם ביום ראשון)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יציג לשרים בישיבת הממשלה השבועית ביום ראשון הקרוב טיוטה להצעת "חוק יסוד-משאל עם". ההצעה, שעליה למדו השרים מסדר היום שהופץ הבוקר (חמישי), תהפוך את החוק הקיים בנושא לחוק יסוד, ומשמעותה היא שבמסגרת הסדרים מדיניים עתידיים כל העברה של שטחים מריבונותה של מדינת ישראל למדינה אחרת תחייב עריכת משאל עם.

ההצעה נוגעת באופן ישיר למזרח ירושלים ולרמת הגולן - שטחים שנכבשו ב-1967, אך נמצאים תחת ריבונות ישראלית. בעקיפין, יש לה השלכות גם על שטחי הגדה המערבית, שכן על מנת לספח לישראל גושי התיישבות גדולים בגדה תיאלץ ישראל לבצע חילופי שטחים עם הרשות הפלסטינית - צעד שכאמור, יצריך משאל עם במסגרת חוק היסוד החדש שמקדם ראש הממשלה.

ישיבת הממשלה, מאי 2013. נועם מושקוביץ
להצעה השלכות גם על שטחי הגדה המערבית, במקרה של סיפוח גושי התיישבות גדולים בגדה/נועם מושקוביץ

בתוך כך, נודע כי ראש הממשלה יסמיך צוות שרים לטיפול בסוגיית שחרור האסירים הפלסטינים. כפי שפורסם בוואלה! חדשות בשבוע שעבר, ישראל תשחרר כ-80 אסירים פלסטינים ותיקים במספר פעימות, כאשר השחרור הראשון יתבצע בעוד כמה שבועות, רק לאחר שהמשא ומתן המדיני יחל בפועל. בירושלים רוצים לראות שהפלסטינים לא נוטשים את שולחן המשא ומתן והולכים על מהלך חד-צדדי באו"ם לפני שמתחילים בפועל לשחרר את האסירים.

למרות ההכרזה על מו"מ - אושרה בנייה בבית-אל

ביום שני האחרון, לראשונה מאז ההודעה על תחילת המשא ומתן המדיני בין ישראל לפלסטינים, פרסמה הממשלה מכרז לבניית שכונה חדשה בהתנחלות בית-אל. המכרז פורסם דרך החטיבה להתיישבות, המשמשת לא אחת זרוע ביצוע של ממשלת ישראל בשטחי יהודה ושומרון. מדובר במכרז לצורך "הקמת מבני מגורים ופיתוח תשתיות ביישוב בית-אל". מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי למעשה מדובר בתכנית לבניית חמישה בניינים חדשים בהתנחלות, כל אחד בן שלוש קומות, אשר יכללו בסך הכל 30 יחידות דיור חדשות.

התכנית היא בפועל חלק מסל ההטבות שהעניקה הממשלה למתנחלים בתמורה לפינוי שקט של שכונת האולפנה ביישוב לפני כשנה, והבניינים החדשים שייבנו אמורים לשמש תחליף לחמשת הבניינים שפונו.

היום השני מפינוי האולפנה בבית אל, יוני 2012. עומר מירון
התכנית היא חלק מסל ההטבות שהעניקה הממשלה למתנחלים בתמורה לפינוי שקט של שכונת האולפנה. פינוי השכונה/עומר מירון

בארגון שלום עכשיו מתחו ביקורת קשה על המכרז החדש. "ככה לא בונים משא ומתן", אמר מזכ"ל התנועה יריב אופנהיימר. לדבריו, "נתניהו ויעלון מוכיחים כי כל הדיבורים על הקפאה שקטה מנותקים מהמציאות. אם ראש הממשלה מתכוון ברצינות לשתי מדינות, אין שום היגיון בהוצאת מכרז לבנייה בהתנחלות מבודדת, עמוק בשטחים, אשר בשום הסדר לא תישאר בריבונות ישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully