וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגולן מרוצים: "רק העם יחליט על עתיד הרמה"

עידן אבני

23.11.2010 / 13:40

תושבי רמת הגולן מרוצים מאישורו של חוק משאל העם אתמול בכנסת. ראש מועצת קצרין בטוח: "תמיד העם יהיה בעד שמירה על הגולן"

ברמת גולן התעוררו הבוקר (שלישי) עם חיוך על הפנים, בעקבות אישור "חוק משאל העם" לפיו ייערך משאל עם לפני נסיגה משטחים בריבונות ישראלית. מרבית תושבי הגולן מתנגדים לנסיגה ורק בודדים מהם יעזבו את ביתם בשמחה תמורת הסכם שלום שישאיר את הגולן לסורים. קברניטי הגולן בטוחים כי תנופת הפיתוח שהחלה בשנים האחרונות באזור תעלה עכשיו על דרך המלך כשגם החוששים מהנסיגה יבינו שזו אינה נראית באופק.

ראש מועצת קצרין סמי בר לב פעל בתקופה האחרונה למען החוק. "ההרגשה טובה מאוד, זה מאמץ של שנים ארוכות שהסתיים בהצלחה. אני בטוח שתמיד העם יהיה בעד שמירה על הגולן", אמר בר לב. "כבר היום בסקרים שלנו 70% מסרבים לסגת מהגולן גם תמורת שלום. כל ראש ממשלה צריך לדעת שהוא חייב להעביר את החוק בציבור. דיברנו כבר על הסכם שיגיע עד לכנרת, אי אפשר לעלות על הדעת שמישהו בציבור יסכים לכזה דבר. גם הסורים יבינו שיש הרבה מסלולים לעשות שלום, ולא תמיד חוזרים לקווי 67, כאילו זה גבול קדוש. זה כבר לא יקרה לעולם, יש מציאות חדשה".

אורי זכריה, תושב קצרין ובעל חברת הסעות מהגולן אמר היום כי "אני חש הקלה, זה שאני יכול לדעת מה יהיה. כל מה שהעם יחליט מקובל עליי, הוא הריבון. אם הוא יחליט שצריך לרדת נרד. אני רוצה שיהיה שלום שאנחנו נשארים בגולן. אני גם לא חושב שזה יטרפד הסכם שלום עתידי".

"מרוצה שההחלטה עברה אל העם"

ד"ר יגאל קיפניס ממעלה גמלא הוא אחד הבודדים בגולן שתומך בנסיגה תמורת שלום ונוהג להשמיע את קולו ברבים. החוק החדש דווקא לא מפתיע אותו ובעיקר, כך הוא חושב, לא ישנה את התמונה. "היום יש שלושה ראשי ממשלה שמנהיגים את המדינה ובעבר היו מוכנים לסגת מהגולן (ברק, פרס ונתניהו - ע"א). אם הם יחזרו למשא ומתן עם סוריה הם ישכנעו את הכנסת והעם לאשר את הנסיגה מהגולן. החוק לא משנה הרבה באופן מעשי, והוא מבטא צורך לקבל החלטה בהסכמה רחבה ועל זה אין ויכוח. ברגע שיהיה תהליך מדיני ויגיעו להסכם אז סביר להניח שתמצא הדרך המשפטית להעביר אותו. אנחנו נמצאים בגולן עד שיהיה הסכם שלום עם הסורים, לגבי אחרי הסכם שלום, ספק רב. מתי הוא יהיה אנחנו לא יודעים".

אלי מלכה, ראש המועצה האזורית גולן, רואה את ההחלטה מאמש כסגירת מעגל. מלכה הוביל את המאבק של תושבי הגולן תחת הסיסמא "העם עם הגולן", כעת הוא מרוצה שההחלטה עברה אל העם. "זו סגירת מעגל לפעילות של תושבי הגולן. הוא התחיל עם מפלגת הדרך השלישית ורק עכשיו 11 שנים אחרי, הסתיימה החקיקה. זו התרגשות גדולה מאד ותחושה שתושבי הגולן ייכנסו לתקופת ודאות ארוכה ויציבות שתאפשר לנו לעסוק בדברים העיקריים, בהתיישבות, בחקלאות, בתעשייה, בחינוך ובתיירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully