וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה בקבינט: שטייניץ הוצא מדיון - לבקשת לפיד

24.7.2013 / 0:01

הקבינט המדיני-ביטחוני כונס כדי לדון בתקציב הביטחון. השר שטייניץ הוזמן לישיבה, אך כשהחל דיון על חידוש המו"מ הוצא מן החדר לדרישתו של שר האוצר, בטענה שאינו חבר קבינט

הביטוי "תצא בחוץ" היה מזוהה במשך שנים עם הרב עובדיה יוסף, המנהיג הרוחני של תנועת ש"ס, אבל ייתכן שבקרוב זכויות היוצרים עליו יעברו לבעלותו של שר האוצר יאיר לפיד. זאת בעקבות תקרית מביכה שנחשפה הערב (שלישי) בחדשות ערוץ 2, שבמסגרתה דרש בסוף השבוע שר האוצר לסלק מישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני את השר לעניינים אסטרטגיים ולמודיעין יובל שטייניץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בעקבות דרישת לפיד ולבקשת נתניהו, עזב שטייניץ את הדיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

במוצאי שבת התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון על הקיצוץ בתקציב הביטחון. הדיון נקבע מראש, ולצד ששת החברים הקבועים בקבינט (השרים יעלון, לבני, אהרונוביץ', בנט, ארדן ולפיד), זומנו אליו גם גורמים מקצועיים בצה"ל ובמשרד האוצר. בנוסף, הזמין ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיון גם השר לעניינים אסטרטגיים ולמודיעין יובל שטייניץ, ששימש בתפקידו של לפיד עד לפני כחצי שנה.

רצה הגורל, והישיבה שנקבעה מראש למוצאי שבת הפכה לכינוס הראשון של חברי הקבינט לאחר הודעתו הדרמטית של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי על חידוש תהליך השלום הישראלי-פלסטיני, פחות מ-24 שעות קודם לכן. ראש הממשלה נתניהו ניצל את ההזדמנות כדי לעדכן את השרים בהתרחשויות המדיניות, אך לפני שהחל לשאת את דבריו ביקש לפיד את רשות הדיבור, ואמר: "אני דורש שהשר שטייניץ ייצא מן החדר, הוא לא חבר קבינט".

לפיד הוסיף ואמר כי אם שטייניץ נשאר בדיון, הוא דורש לצרף לדיון גם את שר המדע והטכנולוגיה יעקב פרי (יש עתיד), ששימש ראש השב"כ בשנים 1994-1988 והוא למעשה אחד השרים הבודדים בממשלה שלהם רקע ביטחוני. ביש עתיד שאפו עוד בשלב הרכבת הקבינט לצרף לשורותיו את פרי, שלתפיסתם ראוי להיות חבר בקבינט "לא פחות, ואולי אפילו יותר" משר התקשורת גלעד ארדן ומשר הכלכלה נפתלי בנט, שעל פי החוק אינם חייבים להיות חברי קבינט.

על פי הפרסום בחדשות 2, בעקבות דרישתו של לפיד ביקש ראש הממשלה נתניהו משטייניץ לעזוב את חדר הדיונים ולשוב אליו כאשר יתחדש הדיון בנושא הקיצוץ בתקציב הביטחון. לבקשת נתניהו עזב השר את הדיון. יצוין כי שטייניץ המריא הלילה ללונדון לצורך פגישת עבודה עם שר החוץ הבריטי לפני פרסום הדברים, ולכן לא ניתן היה להביא את תגובתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully