וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה דחק בגוף הבוחר: "אל תביישו אותי"

במאמץ אחרון טרם פרסום תוצאות הבחירה של הרבנים הראשיים אמר מנהיגה הרוחני של ש"ס בראיון לערוץ 10 כי התפקיד חייב להישמר בידי ש"ס "שנוכל להמשיך בדרכי התורה"

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

"אל תביישו אותי לעת זקנתי", כך קרא הערב (רביעי) הרב עובדיה יוסף לגוף הבוחר את הרבנים הראשיים, בטרם פורסמו תוצאות הבחירות. בראיון לערוץ 10 הדגיש הרב, שבנו יצחק יוסף נבחר לתפקיד הראשון לציון – הרב הראשי הספרדי – כי התפקיד חייב להישמר בידי ש"ס "שנוכל להמשיך בדרכי התורה שדרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום".

"דרכה של תורה לחפש, למצוא דרכים לפתרונות, להקל על ישראל, לא להכביד עליהם. לחפש איסורים זה לא חכמה", אמר הרב יוסף על תפקידיהם של הרבנים הראשיים. הוא ציין את סוגית העגונות, שהביקורת על הרבנות גוברת בעקבות הטיפול הלקוי בה. "גם עגונות מסכנות. בעלה נטש אותה והלך, אתה צריך לעמוד לימינה כל מה שאתה יכול לעזור לימינה למצוא לה פתרון. לא תישאר עגונה כל החיים שלה", אמר הרב יוסף. "אתה יודע בספרים שלי כמה טרחתי, טיפחתי וריביתי, דעות של פוסקים, למצוא דרכים להתיר את הנשים האלה".

עוד על בחירת הרבנים הראשיים:
מכה לבנט, ניצחון לש"ס: יוסף ולאו - הרבנים הראשיים
הבחירות לרבנות: חילונים, תתעוררו
הבחירות לרבנות - עוד מבחן לש"ס ובנט

הרב עובדיה יוסף במהלך תפילה מיוחדת למען גלעד שליט, מרץ 2011. עומר מירון
"דרכה של תורה לחפש, למצוא דרכים לפתרונות, להקל על ישראל, לא להכביד". הרב עובדיה יוסף/עומר מירון

בתום ספירת קולות 147 מחברי האסיפה הבוחרת, הכריזה הערב ועדת הבחירות על הרבנים הראשיים לישראל. הרב יצחק יוסף יכהן כרב הראשי הספרדי לאחר שזכה ב-68 קולות. הרב הראשי האשכנזי הנבחר הוא הרב דוד לאו עם 68 קולות.

הרב יצחק יוסף בן ה-61 שנבחר הערב לראשון לציון הוא בנו השישי של מנהיגה הרוחני של ש"ס. הוא נולד בירושלים ולמד בישיבת פורת יוסף, בישיבת הנגב בנתיבות ובישיבת חברון בירושלים. כבר בגיל 18 החל לרכז את פסקי ההלכה של אביו, מהם חיבר את סדרת הספרים "יביע אומר". בשנת 1975 התמנה לרב המושבים בר גיורא, נס הרים ומטע הסמוכים לירושלים, שנתיים לאחר שהקים יחד עם אביו בבירה את הכולל "חזון עובדיה", להכשרת רבנים ודיינים מקרב הציבור הספרדי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זכו ל-68 מקולות חברי הגוף הבוחר. הרב לאו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב הראשי האשכנזי, דוד לאו בן ה-47, הוא בנו של הרב הראשי האשכנזי לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו. לאו נולד בתל אביב ולמד בישיבת "היישוב החדש" ולאחר מכן בישיבת בית מתתיהו. בתחילה כיהן כרבה של העיר שוהם מספר שנים ולאחר מכן, עם תקומת העיר מודיעין, הוא התמנה לרבה הראשי של העיר החדשה.

הרב לאו התגייס לצבא והוא רב סרן במילואים בחיל המודיעין. לאו לא מזוהה באופן גורף עם ציבור מסוים והוא אהוד על חלקים בציונות הדתית וכן על החרדים. הרב שטיינמן הביע תמיכה במועמדותו לפני מספר שבועות וגם הרב עובדיה יוסף. הצלחתו נזקפת לא מעט לפעילותם של גורמים בליכוד וביניהם יו"ר הקואליציה יריב לוין, ראש עיריית מודיעין חיים ביבס, וכן ראש הממשלה בנימין נתניהו. ביום הבחירות גם אביו, הרב ישראל מאיר לאו, רבה של תל אביב, כיתת את רגליו בין נציג לנציג בלובי המלון כדי לסייע לבחירת בנו לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully