וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות לרבנות: חילונים, תתעוררו

24.7.2013 / 14:00

כמה ימים בשנה הרכבת מושבתת בגלל שיפוצים? הלילה הראשון של קייט והתינוק בארמון והמחווה שלה לדיאנה, וגם המיצג האנטישמי של רוג'ר ווטרס. צפו במהדורת וואלה! חדשות

מערכת וואלה!

אחרי חודשים ארוכים של קמפיין, ספינים, התערבות פוליטית והרבה יצרים, החלו היום (רביעי) הבחירות לתפקיד הרבנים הראשיים לישראל – האשכנזי והספרדי. הבחירות, שיביאו את כהונת הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר לסיומה, התקיימו במלון לאונרדו בירושלים עד 18:00 בערב, והן מתבצעות באופן ידני בשיטת קלפי כמו בבחירות הכלליות. כל נציג מ–150 נציגי הגוף הבוחר נכנסים אחד אחר השני לחדר ההצבעה ושמים במעטפה שני פתקים: האחד לרב הספרדי והשני לרב האשכנזי. בשלב זה הסתיימה ההצבעה, וכעת ועדת הבחירות של הרבנות הראשית עורכת ספירה ידנית ועל פי הערכות התוצאות יתפרסמו לקראת השעה 20:00.

שעה לפני פתיחת הקלפיות החליט הרב רצון ערוסי לפרוש מהמרוץ לתפקיד הרב הראשי הספרדי. הרב מסר כי ימשיך לפעול למען היהדות והרבנות בכל מקום בו יוכל. "לא התפקיד חשוב אלא המטרה, נמשיך לקדש שם שמים ולקרב את עם ישראל אל התורה". פרט אליו, מתמודדים על תפקיד הרב הספרדי - הרב יצחק יוסף בנו של הרב עובדיה יוסף, הרב ציון בוארון - מועמדו של הרב שלמה עמאר והרב שמואל אליהו - נציג הציבור הדתי לאומי שזוכה לתמיכת מפלגת הבית היהודי.

בזירה האשכנזית: המתמודדים נכון לעכשיו על התפקיד הם הרב דוד לאו, הרב דוד סתיו והרב יעקב שפירא. הרב אליעזר איגרא הודיע אתמול על פרישתו מהמרוץ אך טרם הודיע על כך במכתב רשמי לוועדת הבחירות. עם זאת, יש לו זמן לעשות זאת עד לבוקר לפני פתיחת הקלפיות. פרישתו של איגרא מסייעת לרב סתיו לאחר לאורך כל התקופה האחרונה הרב לאו והרב סתיו נהלו מאבק צמוד וייתכן שקולותיו של איגרא, שלפחות חלקם יועברו לסתיו, יסייעו לאחרון להיבחר ביתר קלות. בכל מקרה, ההכרעה בין השניים תושג בהפרש קולות קטן.

האם צפויה טלטלה בש"ס?

כמו בכל התמודדות - הספינים והמאבקים משחקים בה משחק משמעותי, אך הבחירות הנוכחיות ייזכרו כאחת ממערכות הבחירות התוססות ביותר שלא מחמיאות, בלשון המעטה, לרבנות הראשית. בניגוד לבחירות קודמות, מדובר בבחירות שיכולות לשנות סדרי עולם ברבנות הראשית. אם לאורך השנים היה מקובל שהרבנים הראשיים הם נציגי הציבור החרדי, הרי שבמידה והרב דוד סתיו ייבחר לתפקיד הרב האשכנזי, זו תהיה הפעם הראשונה בה רב ציוני דתי מבטן ולידה יכהן בתפקיד הבכיר. הרב סתיו, שניהל מאבק מול הרבנות הראשית והתנהלותה במהלך השנים האחרונות מתכוון, במידה וייבחר, לנער את אופן התנהלותה של הרבנות הראשית. למרות התככים והמזימות, נראה שהחילונים לא ממש מתעניינים במירוץ. אבל זהות הרבנים הראשיים רלוונטית לחילונים הרבה יותר מאשר לחרדים

ב-40 השנים האחרונות שלושה רבנים ראשיים ספרדיים היו ברוחו ובצלמו של הרב עובדיה יוסף – מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס. הרב עובדיה יוסף כיהן בתפקיד בעצמו ולאחר שהרב מרדכי אליהו, המזוהה יותר עם הציונות הדתית, סיים את תפקידו, הבאים בתור - הרב בקשי דורון והרב שלמה עמאר היו מועמדיו של הרב יוסף לתפקיד. במידה ובנו של הרב עובדיה יוסף, הרב יצחק יוסף, לא ייבחר, וקיים סיכוי כזה, מדובר בטלטלה גדולה בש"ס ובביתו של מנהיגה הרוחני.

מי בוחר? איך ההליך מתבצע?

הגוף הבוחר מורכב כאמור מ–150 נציגים הכוללים את 30 רבני הערים הגדולות, 14 רבני המועצות המקומיות הגדולות, שני רבני המועצות האזוריות הגדולות, שמונה רבנים מהיישובים הגדולים, ארבעה רבני שכונות, עשרה מהדיינים הוותיקים ביותר ברבנות, הרב הצבאי הראשי והרב בעל הדרגה הגבוהה ביותר, וגם עשרה רבנים שמונו על ידי הרב הראשי הספרדי שלמה עמאר בהתייעצות עם שר הדתות.

נציגי הציבור בגוף הבוחר כוללים גם את 25 ראשי הערים הגדולות, שישה ראשי המועצות המקומיות הגדולות, ארבעה ראשי המועצות האזוריות הגדולות, 14 ראשי מועצות דתיות של הערים הגדולות, ארבעה ראשי מועצות דתיות של המועצות המקומיות הגדולות, השרים אורי אורבך ולימור לבנת, חברי הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה), גילה גמליאל ומירי רגב (ליכוד), עליזה לביא (יש עתיד) ויוני שטבון (הבית היהודי). אליהם יצטרפו עשר נשים אותן מינה שר הדתות נפתלי בנט. לאחר ההכרזה בפועל, הופכים שני הרבנים שנבחרו לרבנים הראשיים ולקראת ראש השנה או אחרי סוכות צפויה להתקיים הכתרה רשמית בהשתתפותם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה שמעון פרס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

עוד במהדורה

שוב השבתה ברכבת בגלל שיפוצים: מהיום עד יום ראשון מושבת קו הרכבת המרכזי בין תל-אביב לחיפה בגלל עבודות תשתית. בדקנו כמה ימים בשנה יש ברכבת שיפוצים או עיצומים.

הדוכסית קייט מידלטון בילתה לילה ראשון בארמון עם התינוק. דיווח מארמון בקינגהם בלונדון וגם על הבטן שבולטת מהשמלה והמחווה לדיאנה.

רוג'ר ווטרס במיצג אנטישמי של מגן דוד על חזיר שחור. אהוד עזריאל מאיר תוהה מה היה קורה אם הכוכב הבריטי היה מעליב ככה את המוסלמים, ולמה היהודים תמיד מאוד מנומסים.

התחזית: היום טמפרטורות גבוהות יחסית לעונה, עם לחות גבוהה במישור החוף. הלילה מעונן חלקית. מחר ירידה קלה בטמפרטורות ובעומס החום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully