וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המתיחות בסיני: "כיפת ברזל" נפרסה באילת

19.7.2013 / 11:26

בשיא עונת התיירות, סוללה של מערכת יירוט הטילים נפרסה בעיר הדרומית, זאת על רקע המבצע שמנהל הצבא המצרי בסיני. צה"ל: "הסוללה נפרסה בעיר בהתאם להערכת מצב"

צילום: רן שאולי, עריכה: מיכאל ברגמן

סוללת כיפת ברזל הוצבה בימים האחרונים באזור אילת, ככל הנראה בשל הלחימה בין צבא מצרים לגורמי טרור בחצי האי סיני. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "כיפת ברזל נפרסת מעת לעת באתרים שונים ברחבי הארץ בהתאם להערכת מצב. בימים אלו מוצבת המערכת באזור אילת".

סוללת כיפת ברזל באילת, 19 ביולי 2013. רן שאולי
הרי אילת, הבוקר/רן שאולי

בשל הלחץ שמפעיל הצבא המצרי על ארגוני הטרור והמבריחים באזור סיני, כולל סגירת המנהרות לאורך ציר פילדלפי, שמסבה נזק כלכלי חמור למשפחות הפשע באזור, מעריכים בצה"ל כי פעילים קיצוניים בגזרה ינסו לבצע פיגועים לאורך הגבול ונגד העיר אילת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
סוללת כיפת ברזל באילת, 19 ביולי 2013. רן שאולי
רדאר המערכת/רן שאולי

בעקבות החשש, הועלתה רמת הדריכות לאורך הגבול והועלתה הערנות לאירועים חריגים. יצוין כי בשבוע החולף נרשם אירוע חריג של עימות באש חיה בין מבריחים לצבא המצרי. צה"ל תגבר באופן נקודתי את גזרת "החולות" (רמת הנגב עד כרם שלום) עקב חשש שהאירוע יזלוג לשטח ישראל. בתוך כך, הצבא המצרי הודיע אמש כי בימים הקרובים יפתח במבצע רחב נגד כנופיות פשע והברחת שמתבסס על שני גדודים ששר הביטחון יעלון אישר לצבא המצרי להכניס.

העיר אילת, שנהנית בתקופה זו משיא עונת התיירות, הייתה לא פעם מטרה לשיגור רקטות מצד גורמים שונים בסיני. האירוע האחרון נרשם לפני שבועיים, אז נשמעו בעיר הדרומית קולות נפץ, אולם בתחילה לא היה ברור אם בכלל נורתה אש לעבר העיר. רק כשבוע לאחר מכן נמצאו שרידי רקטה בשטח פתוח בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully