וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאו שרידי הרקטה שנורתה לאילת בשבוע שעבר

10.7.2013 / 0:19

ביום חמישי בערב נשמעו הדי פיצוצים בעיר הדרומית, אולם עד הערב לא היה ברור כלל אם אכן נורו רקטות. קצין צה"ל איתר את שרידי הרקטה סמוך לגבול והעבירן לבדיקת חבלנים

צילום: יהודה בן יתח – 'ערב ערב באילת', עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בתדרוך המשטרה בערב הירי באילת)

פרסום ראשון: צין צה"ל המשרת בגזרת אילת כמפקד פלוגה איתר אמש (שלישי) רקטה במהלך סיור בשטח פתוח סמוך לגבול. גורם ביטחוני באילת מסר כי נבדקת האפשרות שמדובר ברקטה ששוגרה בסוף שבוע שעבר משטח סיני לכיוון העיר אילת. שרידי הרקטה שאותרו לפני שעות אחדות הועברו לבדיקת חבלנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שרידי הרקטה שנמצאו אמש באילת/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאמור, בסוף השבוע שעבר נשמעו שני פיצוצים במרחב העיר וההערכה הראשונית הייתה כי שוגרו שתי רקטות גראד בידי ארגון טרור מסיני, אולם עד הערב לא נמצאה כל עדות לירי הרקטות. שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר אתמול במהלך ביקור בבסיס האימונים של זרוע היבשה בצאלים כי עד היום "לא ברור האם שוגרו רקטות לעבר העיר אילת ומי אחראי לפיצוצים שהיו באזור והנושא עדיין נמצא בבדיקה" – בדיקה שכעת נושאת ממצאים.

סריקות לאיתור רקטות שהתפוצצו באזור אילת, 4 ביולי 2013. יהודה בן יתח, ערב ערב באילת, ספק 500
חיפושים אחרי הרקטות, ערב חמישי/ספק 500, יהודה בן יתח, ערב ערב באילת

ארגון הג'יהאד העולמי הסוני, "אנצאר בית אלמקדס", קיבל ביום שישי אחריות על הירי. הארגון, המזוהה עם אל-קאעדה, הודיע באתר האינטרנט שלו כי שיגר ביום חמישי, יום לאחר הדחת הנשיא המצרי מוחמד מורסי מתפקידו, שתי רקטות גראד לעבר העיר הדרומית. "אנצאר בית אלמקדס" הוא ארגון הטרור החזק ביותר הפועל כיום בחצי האי. מרבית פעיליו הם בדואים, אך חברים בו גם פלסטינים.

הארגון אחראי על הפיגוע בכביש 12 שעל גבול מצרים באוגוסט 2011, שבו נרצחו שישה ישראלים, וכן לטבח החיילים המצרים במהלך צום הרמדאן בשנה שעברה. בעבר שיגר הארגון רקטות לעבר אילת, ניסה לחדור לשטח ישראל על מנת לבצע פיגועים ואף הוציא לפועל פיגועים נגד כוחות צבא מצרים בסיני. בסריקות שנערכו מאז אמש לא התגלו שרידי רקטות בשטח ישראל, וייתכן כי הן התפוצצו בשטח מצרים.

(עדכון ראשון: 21:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully