וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוקץ הלבנוני: חיזבאללה נעזר בכלבי גישוש מחשש למטענים

18.7.2013 / 12:20

שורה של פיגועים נגד הארגון השיעי הביאו את אנשיו לגייס כלבי הרחה כדי לאתר חומרי נפץ במקומות חשודים. שלשום נרצח פרשן בכיר שצידד בחיזבאללה, כשישב בביתו בדרום לבנון

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חיזבאללה משתמש בכלבי גישוש כדי לאתר מטעני חבלה מחשש לפגיעה באנשיו. לפי דיווח שהתפרסם הבוקר (חמישי) בערוץ הלבנוני א-נהאר, שורת הניסיונות האחרונה לפגוע בבכירים בארגון השיעי עודדה את פעילי חיזבאללה לשלוח כלבים לרחרח במקומות חשודים אחרי חומרי נפץ. במקביל, ממשיך חיזבאללה לתגבר את כוחותיו במעוזיו העיקריים, בהם רובע דאחייה בדרום ביירות ומסביב לבעלבכ שבבעקת הלבנון, כדי למנוע הישנות פיגועים דוגמת התפוצצת מכונית התופת בשבוע שעבר.

החשש בקרב הארגון גבר גם בשל חיסולו של הפרשן הסורי מוחמד ג'מו, שנחשב לאחד העיתונאים הידועים ביותר במדינה. ג'מו, סורי ממוצא כורדי, הרבה להתראיין ברשת אל-מנאר של חיזבאללה, ונורה למוות בלילה שבין שלישי לרביעי בזמן שישב בביתו בעיר השיעית סרפנד שבדרום לבנון. זהו הרצח הראשון של מקורב לאסד בלבנון מראשית מלחמת האזרחים הסורית בשנת 2011.

פעיל חיזבאללה מוביל כלב גישוש בדרך אל נמל התעופה של ביירות. 2008. AP
למדו מצה"ל? פעילי חיזבאללה מובילים כלבים ליד שדה התעופה בביירות/AP

סוכנות הידיעות הסורית האשימה "מחבלים חמושים" בהתנקשות, ומשרד ההסברה בדמשק הודיע כי מדובר ב"פשע מחריד". מקורות ביטחון בביירות העריכו כי המורדים הסורים אחראים לרצח. רעייתו של ג'מו, שהייתה עמו בזמן הרצח, אמרה לרשת אל-מנאר כי כמה שעות לפני ההתנקשות, קיבל בעלה שיחה מבכירים במפלגת הבעת הסורית. לדבריה, הם ביקשו ממנו לנקוט צעדי זהירות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

רובע דאחייה הפך למטרה

באותו יום, איש ביטחון של חיזבאללה נהרג, ועוד שני מלווים נפצעו, כששיירה שיצאה מסוריה ללבנון עלתה על מטען צעד ונפלה למארב ירי. בשבוע שעבר התפוצצה מכונית תופת ברובע דאחייה בדרום ביירות ויותר מ-50 בני אדם נפצעו. בחודש מאי נורו רקטות לעבר הדאחייה, ככל הנראה על-ידי המורדים הסורים שביקשו לנקום בחיזבאללה על הסיוע שנתן לאסד במלחמה נגדם.

בעקבות הפיגוע בדאחיה דווח בימים האחרונים על הקמת מחסומים בקרבת אחד מבתי הלימוד השיעים המפורסמים בביירות, "החוסינייה", הקרוי על שם האימאם חומייני. עוד הוצבו מחסומים בקרבת המסגד הגדול על שם חוסיין ובקרבת מסגדים אחרים.

בתוך כך ציטטה רשת אל-מנאר מקורות בלבנון, שטענו כי שבוע לפני הפיגוע בדאחייה, העביר ראש לשכת הסי-אי-איי בביירות מידע לראשי מנגנוני הביטחון הלבנונים. המידע כלל אזהרה על כוונה של פלגים המזוהים עם אל-קאעדה לעשות פיגועים נגד חיזבאללה. על פי המידע שהגיע לסוכנות הביון האמריקנית, כך דווח, שתי משאיות עמוסות בשבעה טונות של חומרי נפץ כל אחת, עושות דרכן מסוריה לעבד הדאחייה, נהוגות בידי מתאבדים. עוד דווח כי האזהרה כללה התרעה מפני חומרי נפץ המיועדים לפיגועים ברחבי לבנון נגד הצבא ונגד דיפלומטים זרים.

זירת פיגוע ברובע דאחייה, ביירות. לבנון, 9 ביולי 2013. רויטרס
מכונית התופת שהתפוצצה בביירות בשבוע שעבר. מעל 50 איש נפצעו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully