וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבב טלפונים: נתניהו מנסה למנוע את החרם האירופי

ראש הממשלה התקשר לכמה מנהיגים אירופים, בעקבות החלטת האיחוד להחרים את ההתנחלויות בהסכמים עתידיים. "מדובר במהלך מזיק", אמר. לבני: "הגבול ייקבע רק במשא ומתן"

אחרי הגינויים, מגיע הניסיון הדיפלומטי להדוף את החלטת האיחוד האירופי שלא לכלול בהסכמים עם ישראל את המוסדות שמעבר לקו הירוק. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח במהלך היום (רביעי) עם מנהיגים של כמה מדינות באירופה וביקש מהם לפעול לעצירת ההחלטה האירופית שקובעת כי הסכמים עתידיים עם ישראל לא יחולו על הגדה המערבית. נתניהו הציג למנהיגים את עמדתה של ישראל לגבי ההחלטה, והבהיר כי היא "תפגע בתהליך המדיני". נתניהו הדגיש כי מדובר במהלך "מזיק ומטעה".

במקביל, נפגשה הערב שרת המשפטים והאחראית למו"מ עם הפלסטינים, ציפי לבני (התנועה) עם שליח האיחוד האירופי לתהליך השלום, אנדראס רייניקה. בפגישה הבהירה לבני שבנסיבות אלה, בהן ישראל בעיצומם של מגעים לפתיחת המו"מ, "חשוב שהאירופים יאפשרו לישראל ולפלסטינים לקבוע את הגבול במו"מ - במקום לקבוע אותו בהחלטות חד-צדדיות מצד האיחוד". עוד אמרה בפגישה כי הקפאת החלטת האיחוד תתרום לפתיחת המשא ומתן.

ליברמן לאירופים: תתמקדו בבעיות הבוערות

מוקדם יותר התייחס יו"ר ועדת החוץ והביטחון, אביגדור ליברמן, להחלטת האיחוד, שאותה כינה "אבסורדית ונטולת כל היגיון". לדבריו, אם תתממש ההחלטה להחרים את ההתנחלויות, "זו תהיה מכת מחץ לסיכוי לחידוש תהליך השלום, שכן אבו מאזן יבין שאין לו כל סיבה לחזור לשולחן המשא ומתן". ליברמן קרא לאיחוד האירופי "להתמקד בבעיות הבוערות במזרח התיכון - סוריה, מצרים, עיראק ואיראן, במקום להתסיס את המקום היחיד שמתנהל ללא אלימות".

בנייה בהתנחלויות. רויטרס
ההחלטה להחרים את התנחלויות היא "אבסורדית ונטולת כל היגיון". בנייה ביהודה ושומרון/רויטרס

השר לעניינים אסטרטגיים יובל שטייניץ (הליכוד ביתנו) ביקש היום להנמיך את הלהבות נוכח החלטת האיחוד. בראיון לוואלה! חדשות אמר: "אסור להיכנס לפאניקה ולחשוב שאירופה כולה נגדנו". הוא אמנם גינה בתוקף את ההחלטה אך הדגיש: "אסור לשכוח שיש לנו הרבה ידידים באירופה". שטייניץ ציין כי את ההחלטה שהתקבלה באיחוד האירופי הוביל הדרג הפקידותי במטה האיחוד בבריסל. "לא מעט ראשי ממשלה ושרי חוץ באירופה ודאי מסתייגים מההחלטה הזו. קרה כבר בעבר שמשורות הדרג הפקידותי יצאו הצהרות אנטי-ישראליות שלא היו מקובלות על רוב מדינות אירופה. לא ברור אם ההחלטה הנוכחית היא החלטה מחייבת או שהיא נתונה לשיקול דעתן של המדינות החברות. אני מאמין שיש סיכוי טוב שנצליח למנוע יישום בפועל של ההחלטה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully