וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הרווחה הפגינו נגד התקציב: אנחנו קורסים

מאות עובדים סוציאליים וגמלאים הפגינו מול משכן הכנסת נגד אישור התקציב, בטענה כי הוא אנטי-חברתי. זאת חרף הודעת לפיד על שורה של הקלות. "לא יכולים לעמוד ולשתוק"

חרף ההודעה של שר האוצר על הקלה בגזרות הכלכליות, מאות עובדים סוציאליים וגמלאים הפגינו הבוקר (רביעי) מול משכן הכנסת בירושלים נגד אישור התקציב הצפוי, בטענה כי מדובר בתקציב פוגעני ואנטי-חברתי שיוביל להתפוררות מדינת הרווחה. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר: "להילחם בעוני ולא בעניים", "צדק חברתי זה תקציב חברתי". כמו כן קראו העובדים הסוציאליים: "עו"סים (עובדים סוציאליים) לא שובתים, הם נאבקים", ו"די לגזרות, העו"סיות קורסות".

לטענת איגוד העובדים הסוציאליים, הגזרות הכלכליות החדשות ידרדרו מאות אלפי משפחות לעוני ויפגעו בעיקר בנשים, ילדים, קשישים ומשפחות. כמו כן נטען באיגוד כי בעקבות כך ייאלצו אותן משפחות להיסמך על שירותי הרווחה, בשעה שללשכות לשירותים חברתיים חסרים המשאבים והיכולת להעניק סיוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת עובדים הסוציאליים וגמלאים מול משכן הכנסת, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הגענו למצב שאנחנו לא יכולים לעמוד ולשתוק יותר כשאנו יודעים מה יהיה בעוד חצי שנה וכולם חיים עם זה", אמרה רותי, עובדת לשכת רווחה ברשות מקומית. "כבר היום אנחנו לא מצליחות לעמוד בעומס, ועל פי הצפי אנחנו פשוט נקרוס. לא יכול להיות שלפיד ונתניהו מקבלים החלטות כמו בחלל ריק ולא תופסים את משמעות הדברים. עוד חצי שנה לפיד יעמוד מולנו ויגיד 'זה זמני, עוד שנה יהיה טוב', זה מצב שלא נקבל".

המפגינים דרשו לבטל את הקיצוץ בקצבאות הילדים וכן את ביטול קיצוץ סבסוד הצהרונים, מה שיאפשר לנשים רבות יותר לצאת לעבודה. כמו כן, דרשו המפגינים למנוע שינוי בחוק הסיעוד, שבמסגרתו יקבלו קשישים את גמלתם בעצמם במקום המצב כיום, שבו מועברת גמלתם ישירות לחברות הסיעוד. בתוך כך הודיעה הבוקר ועדת העובדה והרווחה שסעיף זה יפוצל מחוק ההסדרים, ויותנה בהליך חקיקה נפרד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפגינים דרשו לבטל בין היתר את הקיצוץ בקצבאות הילדים וכן את ביטול קיצוץ סבסוד הצהרונים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף דרשו עובדי שירותי הרווחה לבטל את העלאת מס ההכנסה בשיעור אחיד לכל במקביל להעלאת המע"מ. דרישה נוספת היא גיבוש תכנית מדיניות חברתית לטווח הארוך, והבטחת תקציב חברתי שיאפשר למאות אלפי משפחות לעבוד, להתפרנס ולחיות בכבוד.

מוקדם יותר דווח כי שר האוצר יאיר לפיד צפוי להודיע על שורה של הקלות בגזירות הצפויות: בין היתר, מס ההכנסה יועלה באופן מדורג ויבוטל מס משפרי דיור. ואולם, לדברי אורית גינגל, עובדת סוציאלית בעמותה, הדבר לא ישנה את המצב. "המצב הידרדר עד כדי כך שרק ביטול גורף של קצבאות הילדים אולי יסייע במשהו" אמרה, "אני רואה את האנשים מגיעים יומיום, אנשים עובדים, שפשוט אומרים ?אנחנו לא יכולים יותר?. הקלות זה טוב אבל חייבים שינוי משמעותי שימנע מאנשים להתרסק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully