וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתרכך: לפיד לא יבטל לחלוטין הטבת המס לאקדמאים

14.7.2013 / 18:24

שר האוצר החליט לקצר את התקופה שבה ניתנות לבוגרי תארים נקודות זיכוי במס, מ-3 שנים לשנה - אך לא לבטלה לגמרי כפי שתוכנן בתחילה. הסטודנטים: "חיסכון של אלפי שקלים בשנה"

שבועיים לפני אישורו הצפוי של תקציב המדינה, ריכך היום (ראשון) שר האוצר, יאיר לפיד, את אחת הגזרות שהתכוון להטיל: ביש עתיד ובהתאחדות הסטודנטים אישרו היום כי האוצר הסכים להקל מעט עם האקדמאים ולא לבטל לגמרי את ההטבה שזיכתה אותם בתשלום מס מופחת.

עד היום, סטודנטים שסיימו את לימודי התואר הראשון נהנו מנקודת זיכוי למשך שלוש שנים, ואילו בוגרי תואר שני נהנו מחצי נקודת זיכוי למשך שנתיים. במסגרת הגזרות החדשות, אמורה הייתה ההטבה להתבטל לגמרי, אך נראה שהאוצר החליט להתגמש מעט עם האקדמאים. על פי הדיווח מהיום, ההטבה תמשיך לעמוד לבוגרי תואר ראשון ושני בשנתם הראשונה לאחר סיום התואר. בוגרי תואר ראשון יקבלו בשנה זו נקודת זיכוי ובוגרי תואר שני יקבלו חצי נקודה, כפי שקורה היום. מהתאחדות הסטודנטים נמסר כי שווי נקודת הזיכוי הוא 2,616 שקלים בשנה למסיימי תואר ראשון ו-1,308 שקלים בשנה למסיימי תואר שני. על ריכוך הגזירה עמל חבר הכנסת בועז טופורובסקי (יש עתיד) שגישר בין רצונות נציגי האוצר והסטודנטים

בשבועות האחרונים התנהל קרב בוועדת הכספים של הכנסת, שדנה בסעיפי חוק התקציב וחוק ההסדרים. את ההתנגדות לביטול נקודת הזיכוי הובילה באופן מפתיע מרכזת הקואליציה בוועדה, חברת הכנסת גילה גמליאל (הליכוד-ביתנו) שאיימה להצביע נגד הסעיף ואף אמרה לשר האוצר לפיד, כשהגיע לדיון בוועדה: "אני מודיעה לך שהסעיף הזה לא יעבור, אין סיכוי. שפקידי האוצר יכינו חלופות". כעת, יתמקד הדיון בוועדת הכספים בכוונה למסות את עקרות הבית, במס על משפרי הדיור, בביטול הרחבת טיפולי השיניים ובגזרות נוספות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קברניטי המדינה עדיין אינם קשובים מספיק לצרכים של הציבור המשכיל והיצרני". אוניברסיטת תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר התאחדות הסטודנטים, אורי רשטיק, בירך היום על ההחלטה אך הבהיר כי אין די בה. "בעקבות המאמצים הרבים שהשקענו כדי למנוע את ביטולה של ההטבה לחלוטין, מסתמן שהצלחנו לחסוך לציבור האקדמאים וההנדסאים אלפי שקלים בשנה הראשונה שלאחר סיום התואר", אמר. "לצערנו הרב, קברניטי המדינה עדיין אינם קשובים מספיק לצרכים של הציבור המשכיל והיצרני, כפי שהיינו רוצים".

מיכל רשף סייעה בהכנת הידיעה

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully