וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר הח"כים יקוצץ רק ב-1%, אף שהממשלה דרשה 10%

27.6.2013 / 20:08

שר האוצר הציע את הקיצוץ בשכר הבכירים, אך בשל מחלוקת על הבדל בגובה הקיצוץ לשופטים - הוחלט בוועדת העבודה לצמצם את הקיצוץ לכולם. חברי יש עתיד הצביעו נגד עמדת לפיד

שכר חברי הכנסת והשרים יקוצץ ב-1% בלבד, אף שהממשלה דרשה קיצוץ של 10%. ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, שדנה היום (חמישי) בהכנה לקריאה שנייה ושלישית של הצעת חוק להפחתת שכרם של נושאי משרות ציבוריות, החליטה כי שכרם של חברי הכנסת יפחת ב-1%, משמע בכ-380 שקלים. זאת, לעומת 3,800 שקלים שהציעה הממשלה. את הצעת הקיצוץ המקורית הגיש שר האוצר, יאיר לפיד, והיא זכתה לתמיכה רחבה בקואליציה. למרות זאת, ארבעת חברי הוועדה שנכחו בדיון - חיים כץ (הליכוד), רינה פרנקל ושמעון סולומון (יש עתיד) ומיקי רוזנטל (העבודה) - הצביעו פה אחד בניגוד לעמדת הממשלה. סולומון ופרנקל הצביעו בניגוד לעמדת יו"ר מפלגתם לפיד - במה שנראה מכו מחלוקת נוספת בתוך המפלגה, באותו יום בו נגרמה למפלגה מבוכה גם מהעמדה המנוגדת לעמדת המפלגה שהביע לפיד עצמו בנושא המאגר הביומטרי.

ב-10 ביוני אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את הפחתת שכר חברי הכנסת, השרים, ראש הממשלה ונשיא המדינה ב-10%. על פי ההצעה, שכרם של נושאי משרה אחרים בשירות הציבורי, ובהם שופטים, ראשי רשויות, ראשי מועצות דתיות, מבקר המדינה ונגיד בנק ישראל יופחת בשיעור של 1%.

סביבת ח"כ לוין: "לא ביקשנו לתקוע את החוק"

גורמים בוועדה הסבירו כי ההחלטה שהתקבלה היום נעוצה במחלוקת בין יו"ר הקואליציה, יריב לוין, לבין שר האוצר לפיד. לוין טען שצריך להשוות את הקיצוץ של הרשות השופטת עם זו של הרשות המחוקקת והמבצעת, ודרש שהקיצוץ של 10% יחול גם על שופטים. בשל המחלוקת, הסבירו בוועדה, הוחלט בשלב ראשון לקצץ את השכר של כולם ב-1%. בינתיים, סוגיית שכר השופטים נמצא בדיון בוועדת הכספים, וכשתתקבל החלטה בעניין יעבירו מחדש את הנושא לדיון בוועדה. אם תתקבל הסכמה, יעלה שיעור הקיצוץ.

עם זאת, בסביבתו של ח"כ לוין אמרו כי לא ביקשו בשום שלב "לתקוע" את החוק. לדבריהם, לא ברור להם מדוע משתמשים במחלוקת זו כתירוץ על מנת להפחית את שכרם של חברי הכנסת בשיעור פחות מזה שעליו סוכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully