וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לפיגוע בירושלים: "גבר נדקר 6 פעמים"

17.7.2013 / 0:01

שני צעירים פלסטינים התנפלו על אדם חרדי בן 33 סמוך לשער שכם שבירושלים. האיש פונה לטיפול בבית החולים שערי צדק, כשהוא דקור בחזה וביד. המשטרה פתחה במצוד אחרי המפגעים

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

חשד לפיגוע בירושלים: גבר חרדי נפצע אמש (שלישי) באורח קל-בינוני אחרי ששני צעירים פלסטינים תקפו אותו ודקרו אותו כשהיה סמוך לשער שכם. החרדי, בן 33, נפצע בידו ובחזהו, והתוקפים נמלטו מהמקום. כוחות מד"א שהגיעו למקום העניקו לפצוע טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו ליחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק שבירושלים. בבדיקות שעבר נמצא כי הדקירות שספג אינן עמוקות.

המשטרה מאמינה כי הרקע לאירוע הוא לאומני, ומנסה לאתר חשודים במעשה. ממידע ראשוני עולה כי הגבר החרדי הותקף ברחוב סולטן סולימן שעה ששב לביתו עם גיסו ואחיינו מתפילה בכותל המערבי שבעיר העתיקה. לפי העדויות, הוא הצליח להתעמת עם הדוקרים ואף לנסות להתנגד לתקיפה.

"מדובר בבחור שנדקר לפחות שש פעמים - ארבע פעמים בזרוע, פעם אחת במותן ודקירה נוספת בחזה", סיפר לוואלה! חדשות אהרון אופנהיימר, פארמדיק של מד"א. "הפצוע נמצא במצב יציב והוא הועבר לבית החולים". אריאל ליטמן, חובש בכיר של מד"א הוסיף: "הקריאה התקבלה בסביבות השעה 21:10. מצאנו שאין סיכון לחייו. חבשנו וקבענו את ידו ולאחר שבדקנו שמצבו יציב פינינו אותו". בעל חנות באזור שער שכם סיפר: "שני בחורים התקרבו לצעיר מהגב ומהצד ופתאום תקפו אותו. הגיע אמבולנס ולקח אותו. עכשיו יש פה הרבה שוטרים שמנסים להבין מה קרה".

אזור שער שכם רואה חיכוכים רבים בין ערבים ויהודים. רק לפני כמה שבועות נפצע שם חייל צה"ל באורח קל מפגיעת בקבוק זכוכית בראשו - אשר יודה לעברו לפי החשד על ידי פלסטינים. חובשים מתנדבים של איחוד הצלה העניקו לו טיפול רפואי, וכוחות המשטרה הצליחו לעצור אדם החשוד ביידוי הבקבוק. באמצע יוני אירע ניסיון דקירה מצפון לירושלים. פלסטיני שביקש לבצע פיגוע בחיילים שהיו במחסום קלנדיה שליד רמאללה נורה ונפצע.

ניסיון דקירה אחר בתקופה האחרונה הסתיים אף הוא בסיכול. בתחילת החודש זיהתה לוחמת מג"ב צעירה פלסטינית המתנהלת באופן חשוד באזור מערת המכפלה. בחיפוש על גופה של הצעירה נמצאו שלושה סכינים ארוכים, ובחקירה ראשונית הודתה הפלסטינית כי "התכוונה לבצע פיגוע נגד הכיבוש".

אזור הפיגוע

זירת הפיגוע ליד שער שכם שבירושלים. טלי מאייר
זירת הפיגוע ליד שער שכם שבירושלים/טלי מאייר

חברי ההנהגה הצעירה של הבית היהודי יגיעו מחר לבקר את הפצוע בבית החולים. "תקיפת האזרח החרדי בירושלים היא תוצאה ישירה של הרפיסות האירופאית. מסתבר כי מה שברור לכל אדם בר דעת, שמתן פרס לטרוריסטים מוליד עוד טרור, לא ברור לאירופאים. הצהרת האיחוד האירופי היום היא פרס לטרור והדקירה הערב היא בסך הכל אמירת התודה של הטרוריסטים", נמסר מהתנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully