וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני גיבה את אסד: "נתגבר על האויב הציוני"

לפי סוכנות "אירנא", נשיא איראן הנבחר הביע תמיכה במשטר בסוריה, ואמר כי היחסים עמה יסייעו להתמודד עם אויבי האזור. הוא אף שיגר מסר של עידוד לחיזבאללה ולחמאס

מתכונן לתפקיד החדש? נשיא איראן הנבחר חסן רוחאני תקף בחריפות את ישראל והביע תמיכה בסוריה ובארגון הטרור חיזבאללה – כך לפי דיווח היום (שלישי) של סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית "אירנא". לפי דיווח הסוכנות, רוחאני אמר כי היחסים בין הרפובליקה האיסלאמית לבין סוריה יסייעו להתגבר על "אויבי האזור, ובפרט על האויב הציוני".

עוד פרסמה הסוכנות האיראנית כי הנשיא הנבחר של איראן התייחס למלחמת האזרחים הניטשת במדינה הערבית זה למעלה משנתיים, וטען כי היא "תתגבר על המשבר הנוכחי". לפי הדיווח האיראני, רוחאני אמר את הדברים בתגובה לברכותיו של אסד על ניצחונו בבחירות לנשיאות איראן בחודש שעבר. רוחאני אף שיגר מסר של תמיכה למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ואמר כי ארצו מגבה את עמידתה האיתנה של לבנון ושל הפלסטינים, ובהם ארגון חמאס.

נשיא סוריה בשאר אסד. דמשק, יוני 2013. רויטרס
שיגר דברי ברכה – וזכה לתמיכה/רויטרס

לאחר ניצחונו המפתיע של רוחאני בסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות, הביעו גורמים שונים תקווה שהדבר יביא להתמתנות בגישה של איראן כלפי המערב, ואולי גם ישראל. רק לפני כשבועיים אמר רוחאני כי מתינות במדיניות החוץ של ארצו "איננה כניעה וגם לא אנטגוניזם, והיא אינה צריכה להיות פסיבית או מתעמתת". הוא הסביר כי איראן, כשחקן אזורי מרכזי ואף ככוח הגדול ביותר באזור, "חייבת למלא תפקיד, ולצורך כך נדרשת מתינות".

ישראל מנגד הביעה ספק באשר לשינוי אפשרי עם היכנסו של רוחאני ללשכת הנשיאות, בתחילת אוגוסט. כמה ימים אחרי הבחירות באיראן אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מזכיר לכם שאזרחי איראן רוצים עתיד טוב יותר ותוצאות הבחירות שם הראו את זה, אבל איראן מונעת מהם להשיג את העתיד הזה. הדבר הראשון שהנשיא החדש אמר הוא שאיראן חייבת לקבל את זכויותיה. הוא לא אמר שאזרחי איראן חייבים לקבל את זכויותיהם – והזכות שאיראן מדגישה שחייבת לקבל הוא פיתוח נשק גרעיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully