וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט נתן לאריתראי 19 דקות למנוע את גירושו

בית הדין למשמורת הקצה את הזמן המועט הזה להגשת בקשה לדחיית דיון בנושא "עזיבה מרצון" של מבקש מקלט מאריתריאה, ובכך מנע את ייצוגו. הוא צפוי לעזוב את הארץ בקרוב

בית הדין לביקורת משמורת (של שוהים בארץ שלא כדין) הקצה היום (שלישי) 19 דקות בלבד לניסיון למנוע גירוש של עובד זר מהארץ. הדבר קרה כאשר ארגון "מוקד סיוע לעובדים זרים" היה אמור להגיש בקשה לדחיית דיון בנושא עזיבה מרצון של מבקש מקלט מאריתריאה, המיוצג על ידו. נוכח פרק הזמן הקצר במיוחד שניתן לארגון, נמנע למעשה ייצוגו של מבקש המקלט, השוהה במעצר בסהרונים שבדרום. לפיכך - הוא צפוי לעזוב לארץ מוצאו בימים הקרובים. מדובר בשימוע מקדים לשלב ה"עזיבה מרצון", כחלק מהנוהל החדש שאישר לאחרונה היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לבחינת כנות רצונם של מבקשי מקלט לעזוב את ישראל לארץ מוצאם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבקש המקלט מוחזק במעצר בכלא סהרונים שבדרום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההודעה על קיום הדיון הועברה למוקד הסיוע לעובדים זרים היום בשעה 12:11 דקות. עוד לפני השעה 13:00 התקבלה החלטה המתירה את ההשבה לאריתריאה. בקשה של המוקד לבטל את ההחלטה נדחתה בטענה שנדרש היה להגיש בקשה לדחיית הדיון לפני השעה 12:30.

עו"ד רעות מיכאלי, מנכ"לית מוקד סיוע לעובדים זרים אמרה אחרי האירוע כי מצער שבית הדין, "שתפקידו להגן בשגרה על זכויותיהם של מבקשי מקלט הכלואים לתקופות ממושכות, משמש יד ימינו של משרד הפנים וחותמת גומי לאישור להרחיק אנשים מישראל למקום בו נשקפת סכנה לחייהם. בית הדין לביקורת הוכיח היום כי אין בינו ובין ביקורת אמיתית דבר, כשם שאין בהחזרה מרצון מן הכלא משום אקט וולונטרי".

שלשום דווח כי כ-15 אזרחי אריתריאה צפויים להמריא בחזרה לארצם בטיסה לא ישירה מישראל. כך עולה מדיווחים שונים שהתקבלו בארגוני הסיוע "מוקד סיוע לעובדים זרים" ו"אמנסטי אינטרנשיונל". אין מדובר בפעם הראשונה שאזרחי אריתריאה מוחזרים למדינתם, אך מדובר ביישום נוהל חדש לתיעוד עזיבתם מרצון, הכולל גם מבקשי מקלט המוחזקים במעצר.

על פי דיווחים שהגיע לאמנסטי אינטרנשיונל ישראל, אחד מהחותמים על מסמכי עזיבה מרצון התחרט ולא עזב את ישראל כמתחייב על פי הנוהל החדש שאישר וינשטיין. מבקש מקלט אריתריאי מכלא סהרונים הסביר את בחירתם של אנשים לעזוב על אף המתרחש במדינתם "אני מעדיף למות במדינה שלי, במקום להיות בכלא לנצח בישראל".

"מוקד הסיוע בחר שלא להתייצב"

מבתי הדין למשמורת נמסר: ?נציג מוקד סיוע לעובדים זרים זומן לדיון, להיום בשעה 12:30, בפני בית הדין בעניינו של מוחזק, במסגרת בחינת נוהל יציאה מרצון, וזאת על פי זימון אשר נשלח אתמול. במהלך היום נוסף תיק של מוחזק אחר אשר אף הוא מיוצג על ידי מוקד סיוע לעובדים זרים. הדיין אשר דן בתיק הורה כי אף התיק הנוסף יידון באותו מעמד (וזאת על מנת ליצור רצף דיונים אשר יקלו על המוקד) והודעה על כך נמסרה ממזכירות בית הדין למוקד סיוע לעובדים זרים בשעה 10:00 בבוקר. המוקד נתבקש להודיע לבית הדין באם אין באפשרותו להתייצב לדיון וכן עמדה בפניו האפשרות לבקש דחיה וזאת עד לשעת הדיון שנקבעה. מוקד הסיוע בחר שלא להתייצב למי מהדיונים ואף לא טרח לשלוח כל בקשה או הודעה על אי התייצבותו. יצויין, כי בפני המוחזקים קיימת אפשרות, על פי חוק, להגיש בקשה לעיון חוזר."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully