וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרם? הרשות זועמת על ה"חיבוק" האמריקני למתנחלים

16.7.2013 / 16:27

בעוד אירופה הודיעה שההסכמים עם ישראל לא יחולו על שטחי יו"ש, הפלסטינים עדיין מודאגים מהיחס החם שקיבל לאחרונה יו"ר מועצת יש"ע לשעבר בביקור בוושינגטון. "מטריד ומסוכן"

ברשות הפלסטינית בוודאי שמחו ללמוד הבוקר (שלישי) על ההחלטה האירופית להכריז באופן רשמי על כך שהסכמים בין האיחוד לישראל לא יחולו על ההתנחלויות. אבל בשעה שאירופה מחריפה את עמדתה בנושא השטחים, בארצות הברית דווקא מסתמנת התחממות ביחס להתנחלויות – שמטרידה מאוד את ההנהגה הפלסטינית.

אמש פרסמה נציגות אש"ף בוושינגטון הודעת גינוי חריפה לביקור הרשמי שערך בתחילת החודש דני דיין, יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, בקונגרס האמריקני. ביקורו של דיין, שהוזמן לוושינגטון ביוזמת חברי קונגרס בולטים במפלגה הרפובליקנית, היה תקדימי – זו הייתה הפעם הראשונה שנציג של מועצת יש"ע, או של כל גוף אחר מההתנחלויות, הוזמן לביקור רשמי במוסד שלטוני אמריקני. בהודעת הנציגות הפלסטינית כונה הביקור "מטריד ומסוכן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו ודיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהודעה נכתב עוד כי דיין מחזיק ב"אידיאולוגיה רעילה", וכי ביקורו בוושינגטון נועד לפגוע במאמציו של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי לקידום תהליך השלום במזרח התיכון. הנציגות הפלסטינית גינתה גם את הבמה הנרחבת שקיבל דיין במהלך ביקורו בתקשורת האמריקנית, כולל מאמרים שפרסם וראיונות שנערכו עמו בעיתונים המובילים, ניו-יורק טיימס ו-USA Today. "אנו קוראים לתקשורת לסקר את הסכסוך באופן מאוזן ולהימנע מאירוח מנהיגים כמו דיין, שמאיימים על הסיכוי לשלום באזור", נכתב בהודעה.

"פעם ראשונה שהמתנחלים מתקבלים בברכה"

גורם פלסטיני אמר לוואלה! חדשות כי התקדים שנקבע בביקורו של דיין מסוכן, שכן "זו פעם ראשונה שהמתנחלים מתקבלים בברכה במוסד רשמי אמריקני". עם זאת, הגורם הוסיף כי הבעיה היא יותר במישור הסמלי מאשר במישור הפוליטי, כי "מי שהתנגד להתנחלויות לפני הביקור, ימשיך להתנגד להן גם אחריו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הבית הלבן. AP
ביקור ראשון של גורם מההתנחלויות בוושינגטון. הבית הלבן/AP

לעומת זאת, גורם שהיה מעורב בארגון ביקורו של דיין אמר כי דיין, ששהה בארצות הברית כמעט שבוע, נפגש עם גורמים בכירים מכל הקשת הפוליטית האמריקנית. "אם הפלסטינים היו יודעים על חלק מהאנשים שישבו איתו לשיחות, הם היו מתפוצצים", הוסיף הגורם. דיין עצמו מסר בתגובה כי ההודעה הפלסטינית "מעידה על היסטריה ועל ניסיון לסתום פיות", וכי מועצת יש"ע תמשיך לעסוק בקידום עמדותיה המדיניות מול הממשל בוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully