וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: ערבי ויהודייה הותקפו בגז מדמיע בירושלים

15.7.2013 / 2:13

שני צעירים יהודים חשודים כי תקפו את בני הזוג בתחנת רכבת בשכונת הגבעה הצרפתית. אזרח שהיה במקום נפגע קל, ואחד החשודים נעצר. במקביל, הותקף חייל נוסף בשכונה חרדית בעיר

חשד לתקיפה גזענית בירושלים: בני זוג, ערבי ויהודייה, הותקפו אמש (ראשון) על פי החשד בגז מדמיע על ידי שני צעירים יהודים, בתחנת רכבת בשכונת הגבעה הצרפתית בעיר. אזרח שהיה ליד השניים נפגע באורח קל. שוטרים שהגיעו למקום עצרו את חשוד בתקיפה, וזה נלקח לחקירה בתחנת משטרה בבירה. חברו החשוד שהשתתף גם הוא במעשה הצליח להימלט מהמקום.

אין מדובר בפעם הראשונה שבה מתרחשת תקיפה לכאורה על רקע גזעני בבירה. בחודש מרץ האחרון היו אלה שתי מורות, יהודייה וערבייה, שהותקפו כשהגיעו לניחום אבלים בשכונת קריית משה. כמה נערים חרדים השליכו לעבר מכוניתה של אחת מהן אבנים. "יידו עלינו אבנים וחפצים ממרפסת סמוכה", סיפרה אחת רויטל וולקוב, אחת הנשים שהותקפו. "הזכוכיות ברכב התנפצו וזה היה מפחיד מאוד. חברתי נאלצה להסתתר בחדר מדרגות של אחד הבניינים מרוב פחד. צעקו לעברנו קריאות גזעניות. זו חוויה נוראית". השתיים לא נפגעו, אך נזק נגרם למכונית.

שמעון סימן טוב ,החשוד בלינץ בכיכר החתולות בירושלים, אוגוסט 2012. עומר מירון
שמעון סימן טוב בבית המשפט, בחודש אוגוסט/עומר מירון

בתוך כך, אירעה אמש תקיפה נוספת של חייל צה"ל ברחוב זוננפלד שבשכונת בית ישראל בירושלים. על פי החשד, כמה עשרות חרדים התגודדו סביבו וקראו לעברו קריאות גנאי. כוח משטרה שנקרא למקום חילץ אותו מבלי שהוא נפגע. כמה שעות קודם לכן הותקף שמעון סימן טוב, חייל חרדי, בידי שני חרדים בכניסה לישיבת מיר, גם היא בשכונת בית ישראל. סימן טוב טען כי השניים היכו אותו באגרופים, ירקו עליו וקיללו אותו, וכן שנמנעה ממנו הכניסה לישיבה. כוחות משטרה שהגיעו למקום ליוו אותו לתחנת המשטרה, לצורך הגשת תלונה.

זמן קצר אחר כך התברר כי סימן טוב הוא אחד הנאשמים בלינץ' בכיכר החתולות בירושלים, בצעיר ג'מאל ג'ולני באוגוסט 2012. בכתב האישום המקורי נגד סימן טוב בן ה-20, הוא הואשם בתקיפה מחמירה הנובעת מגזענות, בפרסום דברי הסתה וגזענות ובהסתה לאלימות. משפטו של סימן טוב עדיין מתנהל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully