וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר ועונש: החייל שהותקף - נאשם בלינץ' בערבי

14.7.2013 / 21:02

לפני כשנה הוגש כתב אישום נגד שמעון סימן טוב בגין מעורבות בתקיפתו של ג'מאל ג'ולני בכיכר החתולות בעיר. היום הותקף לפי החשד על ידי חרדים. אחיו: "פירקנו להם את הצורה"

צילום: סרטון חובבים, עריכה: מיכאל ברגמן

(תיעוד: הדקות לאחר התקיפה של סימן טוב, היום)

שמעון סימן טוב, האדם הבוגר היחידי שהוגש נגדו כתב אישום בגין תקיפתו של ג'מאל ג'ולני לפני שנה בירושלים - האירוע שזכור כ"לינץ' בכיכר החתולות" - אולי יכול לחוש היום יותר אמפתיה לג'ולני. כשנה לאחר שהיה מעורב, לפי כתב האישום, בתקיפה על רקע גזעני, הותקף היום (ראשון) סימן טוב על פי החשד בעצמו על ידי שני חרדים, שלא אהבו את העובדה שהסתובב ברחוב שערי שמיים, מחוץ לישיבת מיר, בבירה במדי צה"ל. החרדים חשודים כי תקפו אותו באגרוף לפניו, ירקו וקיללו אותו ואז נמלטו.

לאחר האירוע סיפר אחיו של שמעון לוואלה! חדשות שהוא מרגיש טוב, והתגאה בכך שהצליח להכות חזרה את תוקפיו: "פירקנו להם את הצורה. אחי חש טוב, הם אלה שסבלו". שמעון ואביו סירבו להתראיין.

שמעון סימן טוב ,החשוד בלינץ בכיכר החתולות בירושלים, אוגוסט 2012. עומר מירון
"פירקנו להם את הצורה. אחי חש טוב, הם אלה שסבלו". סימן טוב/עומר מירון

בכתב האישום המקורי נגד סימן טוב, בן 20, הוא הואשם בתקיפה מחמירה הנובעת מגזענות, בפרסום דברי הסתה וגזענות ובהסתה לאלימות. מכתב האישום עולה כי בחודש אוגוסט האחרון סימן טוב שהה בכיכר החתולות בירושלים יחד עם כ-60 נערים אחרים, שאמרו כי יש להכות ערבים שהיו במקום. בין היתר, נשמעו במקום צעקות "מוחמד מת" ו"מוות לערבים" לצד צעקות "יהודי הוא נשמה וערבי הוא בן זונה". לפי כתב האישום, במהלך הקטטה הכו הנערים היהודים ובעטו בכמה ערבים שהיו במקום. בשעה 23:30, קבוצה של כ-30 נערים יהודים פנו לעבר כיכר ציון כדי לחפש גם שם ערבים ולהכותם. הם הבחינו בארבעה נערים אחרים שהיו במקום, בהם הנער שהותקף, והיכו אותו נמרצות "עד שאיבד את הכרתו ולבו ונשמתו נעצרו". חלק מהנוכחים בצומת הקיפו שלושה ערבים, שהיו באותה העת במקום ובתגובה אלו החלו לברוח. בשבוע שעבר נגזרו עונשי מאסר על שלושה נערים שהיו מעורבים בתקיפה. משפטו של סימן טוב עצמו עדיין נמשך.

עוד באותו נושא:
בזמן שפרס נועד עם חיילים חרדים - עוד חייל הותקף
עונשי מאסר בפועל לנערים המעורבים בלינץ' בבירה
אישום נגד מבצעי הלינץ': "הכו את הערבי עד שלבו נדם"

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully