וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשי מאסר בפועל לנערים המעורבים בלינץ' בבירה

8.7.2013 / 12:43

במסגרת עסקת טיעון הורשעו המעורבים בלינץ' בנער ערבי בכיכר החתולות בעבירת הסתה בלבד, ונגזרו עליהם עונשים של בין חודש לשמונה חודשי מאסר. הם היו בני 16 בזמן האירוע

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) עונשי מאסר בפועל על שלושת הנערים שלקחו חלק בלינץ' ב"כיכר החתולות" בירושלים ב-16 באוגוסט 2012. על השלושה, שהורשעו בעבירות הסתה והיו בני 16 בעת ביצוע המעשה, נגזרו עונשים של בין חודש לשמונה חודשי מאסר. באירוע הותקף הצעיר הערבי ג'עולאן ג'ולני, ונפצע באורח קשה.

בית המשפט אישר בעבר את הסדר הטיעון בין הפרקליטות לסנגוריה הציבורית עם שניים מהנאשמים בתקיפת הנער הערבי. על פי הסדר הטיעון, שגובש בעקבות קושי ראייתי, עבירת התקיפה בנסיבות מחמירות על רקע גזעני נמחקה מכתב האישום והם הואשמו לבסוף בעבירות הסתה בלבד.

הפצוע בלינץ בירושלים  ג'מאל ג'ילאני, אוגוסט 2012. עומר מירון
ג'ולאני בבית החולים/עומר מירון

מכתב האישום המקורי עולה כי קבוצת נערים, בהם הנאשמים, יצאה באותו הערב ל"כיכר החתולות" בירושלים. הם הבחינו בקבוצת ערבים, בהם ג'ולני. לאחר מרדף קצר הכו את הנער בעורפו. הוא נפל ארצה ואיבד את הכרתו. רק לאחר החייאה מוצלחת ואשפוז בבית החולים הדסה עין כרם הוא יצא מכלל סכנה.

לאחר הקטטה ב-16 באוגוסט, התפרסמו עדויות של כמה נערות, שלכאורה התלוננו בפני חבריהן כי הותקפו מינית על ידי ערבים. החברים ביקשו לנקום בערבים, ולכן התקוטטו עם החבורה בכיכר. עם זאת, עדויות אלה אינן מופיעות בכתב האישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully