וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר לנאשמים בלינץ' בירושלים: הסיתו, לא תקפו

15.1.2013 / 19:35

שניים מהנערים הנאשמים שהכו את הצעיר הערבי ג'מיל ג'ולני בכיכר החתולות בבירה בקיץ האחרון יואשמו בהסתה ולא בתקיפה על רקע גזעני. שבעה נערים אחרים נאשמים בתקיפה

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר היום (שלישי) הסדר טיעון בין הפרקליטות לסנגוריה הציבורית עם שניים מהנאשמים בתקיפת הנער הערבי ג'מיל ג'ולני בכיכר החתולות בירושלים בקיץ האחרון. על פי הסדר הטיעון, שגובש בעקבות קושי ראייתי, עבירת התקיפה בנסיבות מחמירות על רקע גזעני תימחק מכתב האישום ובתמורה יואשמו השניים – בני 14 ו-16, "רק" בעבירת הסתה. סנגוריהם של השניים, מטעם הסנגוריה הציבורית, מתכוונים לכפור גם בכך, לאחר הגשת התסקיר.

במקביל, הוגש כתב אישום בבית משפט השלום בעיר כנגד נערה נוספת המעורבת במקרה, גם כן בגין הסתה. כתבי אישום הוגשו בעבר גם נגד שבעה מעורבים נוספים בפרשה הנאשמים בתקיפה.

מכתב האישום המקורי עולה כי קבוצת נערים, בהם הנאשמים, יצאה באותו הערב לכיכר החתולות בירושלים. לאחר שהבחינו כי במקום נמצאים גם נערים ערבים, אחת הנערות אמרה שאסור להם לשבת שם. יחד עם נערים נוספים, הסיתו הנאשמים נגד הערבים, דרשו להכות אותם וקיללו אותם קללות גזעניות. בשלב מאוחר יותר, על פי כתב האישום, הבחינו בקבוצת ערבים נוספת ובה נער בן 17. לאחר מרדף קצר הכו את הנער בעורפו. הוא נפל ארצה ואיבד את הכרתו. רק לאחר החייאה מוצלחת ואשפוז בבית החולים הדסה עין כרם הוא יצא מכלל סכנה.

הפצוע בלינץ בירושלים  ג'מאל ג'ילאני, אוגוסט 2012. עומר מירון
הסדר טיעון עם שניים מהנאשמים. ג'ולני/עומר מירון

בעקבות התקרית, שאירעה ב-16 באוגוסט, כתבה בתיה חורי-יפין בדף הפייסבוק שלה: "ראיתי לינץ', בעיניים ממש, בכיכר ציון, מרכז העיר, ירושלים". יפין, שנקלעה לזירת האירוע והייתה עדה לקטטה, סיפרה כי ראתה עשרות נערים רצים, מתקבצים ומתחילים להכות שלושה נערים ערבים שהלכו בנחת במדרחוב בן יהודה. "כשאחד הנערים הערבים כשל ונפל לרצפה, המשיכו הנערים לבעוט בו בראש. הוא איבד את ההכרה, העיניים התגלגלו, זווית הראש התעוותה ואז הבועטים ברחו והשאר התקבצו במעגל מסביב, כשחלק עוד צועקים עם שנאה בעיניים".

לאחר התקרית הפיצו פעילי ימין מארגון "להב"ה" המתנגד לזוגות מעורבים, כרוזים לצעירים ערבים במדרחוב בירושלים ובקניונים המקומיים בו הם מוזהרים שלא לצאת עם בחורות יהודיות – פן גורלם יהיה זהה לגורל "הערבי שנפצע בשבוע שעבר". הכרוזים, אשר נכתבו בעברית ובערבית תחת הכותרת "בחור ערבי יקר, אנחנו לא רוצים שתיפגע", מציעים למקבל הכרוז כי מוטב לו שלא להסתובב עם יהודיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully