וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד אישום בלינץ' בבירה: "קרא לחברים להכות ערבים"

10.10.2012 / 15:59

נער בן 15 נאשם כי לקח חלק במרדף אחרי ג'מאל ג'ולני ב"כיכר החתולות" לפני כחודשיים ובתקיפתו עד לאובדן הכרה. באישור היועמ"ש, הוא מואשם גם בסעיפי הסתה לגזענות ולאלימות

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

הפרקליטות הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נוסף נגד נער בן 15, בגין מעורבות בתקיפה על רקע גזעני של הצעיר הערבי בחודש אוגוסט בירושלים. היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אף אישר להכליל בכתב האישום את הסעיפים הנוגעים להסתה, ולנאשם מיוחסות עבירות של הסתה לגזענות, הסתה לאלימות ותקיפה בנסיבות מחמירות ומתוך מניע גזעני.

על פי כתב האישום, בליל ה-16 באוגוסט, בסביבות השעה 22:00, שהה הנער יחד עם חבריו, בני 14-19, ב"כיכר החתולות" בירושלים. הנער, יחד עם חבר נוסף, אמר לחברים כי במקום נמצאים ערבים וכי אסור להם להיות שם, ולכן יש להכות אותם. אחד מהנערים אף השיב לו: "מי שגבר שיבוא וירביץ לערבים".

הפצוע בלינץ בירושלים  ג'מאל ג'ילאני, אוגוסט 2012. עומר מירון
ג'מאל ג'ולני בעקבות התקיפה/עומר מירון

לאחר מכן, על פי כתב האישום, החלו הנוכחים במקום, והנער הנאשם ביניהם, לצעוק קללות ואמירות גזעניות בגנות הערבים - "מוחמד מת", "מוות לערבים", "יהודי הוא נשמה, ערבי הוא בן זונה" ו"עופו מפה, אני אזיין אתכם". כך עלה בידי הנערים לגרש מספר צעירים ערבים שישבו או שעברו סמוך לכיכר, כאשר בחלק מהמקרים הם דחפו והכו אותם ובעטו בהם.

אולם הנערים לא הסתפקו בכך, ומכתב האישום עולה שכשעה וחצי לאחר מכן, התקדם הנער הנאשם יחד עם 30 נערים נוספים, לעבר כיכר ציון במטרה לחפש "מטרות" בדמות ערבים כדי להכותם, תוך כדי המשך צעקות גזעניות בגנות ערבים והנביא מוחמד. בצומת הרחובות לונץ ובן יהודה, הבחינה הקבוצה בשלושה ערבים ההולכים יחדיו. הקבוצה החלה לרדוף אחריהם תוך שהם מכים אחד מהם, ג'מאל ג'ולני, בעורפו וגרמו לנפילתו. שני חבריו האחרים הצליחו לברוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
החשודים בלינץ בירושלים בבית המשפט , ספטמבר 2012. עומר מירון
נאשמים נוספים בפרשה בבית המשפט/עומר מירון

חלק מחברי הקבוצה הצליחו להכות את ג'ולני בצורה כה קשה, עד שהוא איבד את הכרתו, ונשימתו וליבו נעצרו, כך שהוא נזקק להחייאה ולאשפוז של מספר ימים בבית חולים. על פי כתב האישום, הנער הנאשם לקח חלק מאותן פעולות, ובזמן שהותו בצומת אף תקף באמצעות בעיטה ברגלו את אחד מהערבים שעברו במקום.

מדובר בכתב האישום העשירי המוגש בפרשה. הנאשם המרכזי הוא שמעון סימן-טוב, בן 19, והוא מואשם בתקיפה מחמירה הנובעת מגזענות, בפרסום דברי הסתה וגזענות ובהסתה לאלימות. בנוסף אליו, הואשמו גם שמונה קטינים במעשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully