וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו גינה את הלינץ' בבירה: "לא נסבול גזענות"

טל שלו

21.8.2012 / 17:27

רה"מ התייחס גם להשלכת בקבוק התבערה לעבר מונית פלסטינית, ואמר: "זו לא דרכנו". מעצרו של אחד הצעירים החשודים בלינץ' הוארך ביומיים, ומעצר שניים נוספים בשישה ימים

צילום: לע"מ, גדעון צנטנר, עריכה: מיכאל ברגמן

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה היום (שלישי) בחריפות את מעשה האלימות שהיה בצעיר ערבי בירושלים בשבוע שעבר, ואת זריקת בקבוק התבערה לעבר מונית פלסטינית סמוך להתנחלות בת עין. "במדינת ישראל, אנחנו לא מוכנים לסבול גזענות, ולא מוכנים לסבול את השילוב של גזענות ואלימות", אמר נתניהו. שישה צעירים נוספים החשודים במעורבות בתקרית נמצאים במעצר. מעצרו של צעיר נוסף הוארך היום ביומיים נוספים.

"זה דבר שאנחנו לא יכולים לקבל אותו - לא כיהודים ולא כישראלים", אמר רה"מ. "זו לא דרכנו, זה מנוגד לדרכנו, ואנחנו מגנים את זה בכל פה. אנו פועלים נגד זה וממצים את הדין במהירות עם אלה שאחראים למעשה הנפשע הזה".

נתניהו התייחס למקרי האלימות במעמד חתימה על אמנה לעידוד קליטתם ושילובם של יוצאי אתיופיה. "מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית, מדינה נאורה, ומדינה שבה כשאנחנו מגלים מעשים כאלה - כל המדינה וכל המנהיגות שלה מתייצבים יחד נגד התופעה הזאת וכך נמשיך לעשות". לדבריו, "נהיה עקביים בהתנגדות המוחלטת שלנו לתופעות של גזענות ואלימות". כמו כן, נמסר כי נתניהו שוחח היום עם מנכ"ל בית החולים הדסה, שם מאושפזים קורבנות הלינץ? בירושלים.

הארכת מעצר לחשודים בלינץ' , ירושלים, אוגוסט 2012. עומר מירון
דיון בהארכת מעצרם של חשודים בלינץ', אתמול/עומר מירון

שבעה בני אדם נעצרו עד כה בחשד למעורבות בלינץ' בירושלים. בית משפט השלום בירושלים האריך היום ביומיים את מעצרו של צעיר החשוד במעורבות בתקיפה, וכן האריך מעצר שניים נוספים בשישה ימים. עצורה נוספת שוחררה למעצר בית. נכון להיום, שישה צעירים עדיין נמצאים במעצר.

בקטטה, שפרצה בין קבוצת צעירים ערבים ליהודים בכיכר ציון בירושלים בליל שישי האחרון, נפצע צעיר ערבי באורח קשה. בעדויות במשטרה של שתי נערות שנעצרו, הן התלוננו בפני חבריהן שהותקפו מינית על ידי ערבים - ואלה תקפו ערבים אחרים. בדיון בבית המשפט ביום שני במעצרם של ארבעה מהחשודים במעורבות במעשה, אחד מהם הודה במעשה והתגאה בו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully