וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס על הלינץ' בירושלים: "מלא בושה וחרפה"

קובי מנדל

21.8.2012 / 13:03

במהלך ביקור במג'דל כרום לרגל עיד אל-פיטר, גינה הנשיא את תקיפת הצעיר הערבי. שר החינוך הנחה את משרדו לקיים שיעורים בנושא עם תלמידים. "למערכת חייבת להיות אמירה בנושא"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מיכאל ברגמן

נשיא המדינה, שמעון פרס, התייחס היום (שלישי) לתקיפת הצעיר הערבי בידי קבוצת יהודים בירושלים בשבוע שעבר, ואמר כי הוא "מלא בושה וחרפה". פרס אמר את הדברים במהלך ביקור שערך בכפר מג'דל כרום שליד כרמיאל לרגל עיד אל-פיטר, והוסיף: "אנחנו נעשה הכול כדי שמי שעשה את הדבר הזה יבוא על דינו. נחנך את הילדים שייראו אחד את השני, ילחצו ידיים ויעברו ביחד ללא שנאה וללא סכינים וללא רצח, זה הכרחי".

בתוך כך, הנחה שר החינוך, גדעון סער, את משרדו לקיים עם החזרה ללימודים בשבוע הבא שיעורים, ולשוחח עם התלמידים, בעקבות האירוע. בכנס היערכות לשנת הלימודים שהתקיים היום בירושלים, אמר שר החינוך: "מדובר באירוע חמור ביותר, הן בהיבט של אלימות והן בהיבט של גזענות. המספר הרב של בני הנוער שהשתתפו בו מוסיף לדאגה. למערכת החינוך חייבת להיות, ותהיה, אמירה חינוכית וערכית חדה וברורה בנושא".

השבוע התייחס לנושא גם השר לעניינים אסטרטגיים, משה יעלון, וקישר אותו גם לאירוע שבו הושלך בקבוק תבערה לעבר מונית ובה משפחה פלסטינית בגוש עציון. "פשעי השנאה נגד ערבים, שבוצעו במהלך סוף השבוע ביהודה ושומרון ובירושלים, הם בלתי נסבלים, מקוממים וראויים לטיפול ביד תקיפה וקשה", ציין יעלון. "מדובר בפעולות טרור לכל דבר, אשר מנוגדות למוסר היהודי ולערכים היהודיים, והן מהוות בראש ובראשונה כשל חינוכי ומוסרי. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שתופעות מסוג זה ייצאו מקרבה, ועליה להילחם בהן מלחמת חורמה בכל הכלים העומדים לרשותה".

הנער הפלסטיני שהותקף על ידי נערים יהודים בכיכר ציון בירושלים, אוגוסט 2012. עומר מירון
סער: "מדובר באירוע חמור ביותר". הנער הפלסטיני שהותקף/עומר מירון

אחד מהחשודים במעורבות בתקיפה התגאה במעשה

בקטטה שפרצה בין קבוצת צעירים ערבים ליהודים בכיכר ציון בירושלים בליל שישי האחרון, נפצע צעיר ערבי באורח קשה. עד כה נעצרו בפרשה שבעה בני אדם. בעדויות במשטרה של שתי נערות שנעצרו, הן התלוננו בפני חבריהן שהותקפו מינית על ידי ערבים - ואלה תקפו ערבים אחרים.

ביום ראשון אמר מפקד תחנת לב הבירה, סגן ניצב רונן אבניאלי, אמר כי מהחקירה עולה שמדובר ב"כדור שלג מתגלגל". בשיחה עם כתבים בבית בית משפט השלום בירושלים, אמר סנ"צ אבניאלי כי צעירה שהייתה במקום הסיתה את החשודים לפגוע בערבים בשל אירוע פלילי שהתרחש קודם לכן. "הנערים היהודים המשיכו לכיכר ציון, ושם תקפו באלימות חמורה את בן המיעוטים".

בדיון בבית המשפט ביום שני במעצרם של ארבעה מהחשודים במעורבות במעשה, אחד מהם הודה במעשה והתגאה בו. בסך הכל נעצרו עד כה בפרשה שבעה בני אדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully