וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על "רצח הקפוצ'ון": "לעצור האלימות בנשק"

נשיא ארה"ב התייחס לזיכויו של ג'ורג' זימרמן מרצח הנער טרייבון מרטין בפלורידה: "עלינו לשאול את עצמנו כיצד אנו יכולים למנוע טרגדיות כאלו". הממשל שוקל תביעה פדרלית

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס אמש (ראשון) לזיכויו של ג'ורג' זימרמן, מתנדב המשמר האזרחי, מרצח הנער טרייבון מרטין בן ה-17 בפברואר 2012, בתקרית שזכתה לכינוי "רצח הקפוצ'ון". "מותו של טרייבון מרטין היה טרגדיה. לא רק עבור משפחתו, או עבור קהילה כלשהי, אלא עבור אמריקה", אמר אובמה והביע בנוסף ביקורת מרומזת על חוקי הפיקוח על הנשק.

"אני יודע שהמקרה הזה עורר תחושות קשות. בעקבות גזר הדין, אני יודע שהתחושות הללו עלולות לגבור", אמר הנשיא, אך הפציר בעמו לכבד את בקשת הוריו של מרטין שלא להביא להסלמה של האירועים כעת. "עלינו לשאול את עצמנו אם אנו עושים כל מה שאפשר כדי להרחיב את מעגל החמלה וההבנה בקהילותינו. עלינו לשאול את עצמנו אם אנו עושים כל שניתן לעצור את התפשטותן של עבירות בנשק חם, שגובות יותר מדי חיים ברחבי המדינה הזו על בסיס יומי. עלינו לשאול את עצמנו, כאינדיבידואלים וכחברה, כיצד אנו יכולים למנוע טרגדיות עתידיות כאלו. כאזרחים, זו עבודה של כולנו. זו הדרך לכבד את זכרו של טרייבון מרטין", הוסיף אובמה.

משפטו של ג'ורג' זימרמן, שזוכה מרצח הנער השחור טרייבון מרטין. פלורידה, יולי 2013. AP
"מותו של טרייבון מרטין היה טרגדיה. לא רק עבור משפחתו, או עבור קהילה כלשהי, אלא עבור אמריקה". זימרמן ועורך דינו בבית המשפט/AP

משרד המשפטים בארה"ב הודיע שהוא בוחן את האפשרות לתבוע את זימרמן בתביעה אזרחית ובכך להחריג את המקרה מהסמכות של בית המשפט בפלורידה: "תובעים פדרליים מנוסים יקבעו אם הראיות חושפות עבירות שניתן לדון בהן בתחום שיפוטנו, ואם תביעה פדרלית תואמת את מדיניות המשרד". בשנה שעברה ניהלו תובעים פדרליים של משרד המשפטים את החקירה, אבל העבירו אותה לבסוף לתביעה בפלורידה. מארגני תנועת המחאה "Occupy Los Angeles" (כיבוש לוס אנג'לס) צפויים לקיים לפנות בוקר הפגנה, במחאה על זיכויו של זימרמן. בנוסף, ב"לוס אנג'לס טיימס" דווח כי מפגינים שברו חלונות, ריססו כתובות על מכוניות ובניינים והשחיתו מכונית משטרה בתגובה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

אחיו של מרטין: "הגם את, אמריקה?"

אביו של טרייבון, טרייסי מרטין, פרסם ברשת החברתית "טוויטר" מילות תודה לתומכים הרבים. "אלוהים בירך אותי ואת סיברינה עם טריי ואפילו במותו אני יודע שהילד שלי גאה במאבקנו, שכולכם סייעתם לו". הוא הודה לכולם על התמיכה וביקש את עזרתם בכך שהמקרה לא יחזור על עצמו. גם האם סיברינה הודתה על התמיכה הרבה שקיבלה. ואילו אחיו של טרייבון הביע ביקורת על גזר הדין: "הגם את, אמריקה?", תהה, כביטוי לתחושת הבגידה שחש מזיכויו של זימרמן.

לעומת זאת, בקרב אחיו של זימרמן, רוברט זימרמן הבן, דווקא התחזקה ההערכה למדינתו. רוברט הבן צייץ בטוויטר: "היום אני גאה להיות אמריקני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אביו של הנער הודה לתומכיו הרבים בשעות אלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully