וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: זיכוי מוחלט לנאשם ב"רצח הקפוצ'ון"

חבר המושבעים בפלורידה הכריע כי ג'ורג' צימרמן, מתנדב המשמר האזרחי ממוצא היספני אינו אשם ברצח הנער טרייבון מרטין בן ה-17, שנורה בראשו כשהלך לקנות חטיף במכולת

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חבר המושבעים בבית משפט בפלורידה הכריע כי ג'ורג' צימרמן, מתנדב המשמר האזרחי ממוצא היספני אינו אשם ברצח הנער טרייבון מרטין בן ה-17, בתקרית שזכתה לכינוי "רצח הקפוצ'ון".

בחודש אפריל בשנה שעברה הואשם צימרמן ברצח מרטין. התביעה הודיעה כי סעיף האישום נגד היורה הוא רצח מדרגה שנייה – רצח שאינו בכוונה תחילה או שלא תוכנן מראש. התקרית אירעה ב-26 בפברואר, כאשר מרטין ירד מביתו לחנות המכולת כדי לקנות חטיף בזמן הפסקת משחק NBA בו צפה בטלוויזיה. צימרמן עקב אחריו ודיווח למשטרה על נער שלטענתו נראה חשוד. הוא לא חיכה לתשובת המשטרה וירה במרטין כדור אחד בראשו.

תגובות לאחר זיכויו של ג'ורג' צימרמן. רויטרס
לאחר ההכרזה נשמעו צעקות עשרות המפגינים שהתקבצו מחוץ לאולם. פלורידה, היום/רויטרס

לו הורשע צימרמן בן ה-29 אפשר שהיה נידון למאסר עולם על רצח מדרגה שנייה או 30 שנות מאסר על הריגה. חבר המושבעים, שהורכב משש נשים פסק את דינו במשפט שהחל בחודש שעבר לאחר שדנו למעלה מ-16 שעות. פניו של צימרמן היו מאובנות לאחר מתן פסק הדין, ולאחר מכן הראה חיוך קל של הקלה. הוריו חיבקו זה את זה ואשתו החלה לבכות. לאחר ההכרזה נשמעו צעקות עשרות המפגינים שהתקבצו מחוץ לאולם בית המשפט להביע תמיכה במשפחתו של מרטין. הוריו לא היו בבית המשפט בעת הקראת פסק הדין.

בארה"ב התעוררה סערה בשל הטענה כי צימרמן חשד בו רק בשל צבע עורו ובגלל שחבש קפוצ'ון. צימרמן טען כי פעל מתוך הגנה עצמית. כתב האישום בפרשה הוגש על ידי אנג'לה ב. קורי, פרקליטת מחוז ג'קסונוויל, שמונתה לתובעת מיוחדת בתיק לאחר שהפרקליט המקומי פרש בשל ביקורת על התנהלות איטית בתיק.

"היום, הצדק אכזב את טרייבון מרטין ואת משפחתו", אמרה רוזלין מ. ברוק, יו"ר האיגוד הלאומי למען אנשים כהי עור . "אנו קוראים למשרד המשפטים לנהל מיד חקירת על הפרות זכויות אזרח של טרייבון מרטין. המקרה הזה הניע מחדש את התנועה להביא לסופו של אפיון גזעי בארצות הברית".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully