וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שוחרר בערבות הנאשם ב"רצח הקפוצ'ון"

ג'ורג' צימרמן הנאשם שירה למוות בטרייבון מרטין בן ה-17 שוחרר בערבות בסך 150 אלף דולרים. הירי עורר סערה בארה"ב בשל הטענה כי מרטין נורה בגלל צבע עורו והקפוצ'ון שחבש

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

ג'ורג' צימרמן, המואשם ברצח הנער טרייבון מרטין בפלורידה לפני כחודשיים, שוחרר הלילה (שני) בערבות של 150 אלף דולרים. על פי כתב האישום, צימרמן, מתנדב המשמר האזרחי, ירה למוות במרטין בן ה-17 שעורר את חשדו – כפי הנראה בשל צבע עורו הכהה והעובדה שחבש קפוצ'ון.

לפני כשבועיים הואשם צימרמן ברצח מדרגה שנייה – רצח שאינו בכוונה תחילה או שלא תוכנן מראש. אם יורשע, צפוי להיגזר על צימרמן עונש מאסר עולם. הירי אירע ב-26 בפברואר, כאשר מרטין ירד למכולת על מנת לקנות חטיף בזמן הפסקת משחק NBA בו צפה בטלוויזיה. צימרמן, מתנדב המשמר האזרחי ממוצא היספני, עקב אחריו והתקשר למשטרה בטענה שהוא נראה חשוד. צימרמן לא חיכה לתשובת המשטרה וירה במרטין, שלא היה חמוש, כדור אחד בראשו.

התקרית עוררה סערה בארצות הברית, בשל הטענה כי צימרמן חשד במרטין רק בשל צבע עורו וכיוון שחבש קפוצ'ון. לפני כחודש התכנסו בכיכר החופש בוושינגטון אלפי בני אדם לזכרו של מרטין, חלקם חובשים קפוצ'ון במחאה על הטענות לסיבת מותו של הנער. הירי המתוקשר גרר גם תגובות רבות מצד סלבריטאים ואנשי ציבור בארצות הברית, ובהם אף הנשיא ברק אובמה, שהתערב בפרשה והבטיח למשפחתו של מרטין למצות את החקירה עד תום. "כשאני חושב על הילד הזה אני חושב על ילדיי שלי", התייחס הנשיא למקרה.

לקריאה נוספת:
"רצח הקפוצ'ון" בארה"ב: האישום - רצח מדרגה שנייה
עצרת לזכר הנער שנרצח כי חבש קפוצ'ון: "אין צדק"

טרייבון מרטין, נער שחור שנורה למוות על ידי מתנדב "משמר שכונה" בפרבר של אורלנדו שחשד בו משום שחבש קפוצ'ון. רויטרס
לא היה חמוש. טרייבון מרטין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully