וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רצח הקפוצ'ון" בארה"ב: האישום - רצח מדרגה שנייה

ג'ורג' צימרמן הואשם ברצח הנער השחור טרייבון מרטין בפלורידה, אחרי שהמקרה גרם לסערה ועורר טענות לגזענות. התובעת הבהירה: "כוחות האכיפה מחוייבים לעשיית צדק לכולם"

שישה שבועות לאחר הירי שעורר סערה בארה"ב, הואשם הלילה (חמישי) ג'ורג' צימרמן ברצח הנער טרייבון מרטין בן ה-17. התביעה הודיעה כי סעיף האישום נגד היורה הוא רצח מדרגה שנייה – רצח שאינו בכוונה תחילה או שלא תוכנן מראש. אם יורשע, צפוי צימרמן לקבל עונש מאסר עולם.

הרצח אירע ב-26 בפברואר, כאשר מרטין ירד לחנות המכולת כדי לקנות חטיף בזמן הפסקת משחק NBA בו צפה בטלוויזיה. צימרמן, מתנדב המשמר האזרחי ממוצא היספני, עקב אחריו והתקשר למשטרה על נער שלטענתו נראה חשוד. הוא לא חיכה לתשובת המשטרה וירה במרטין כדור אחד בראשו. בארה"ב התעוררה סערה בשל הטענה כי צימרמן חשד בו רק בשל צבע עורו ובגלל שחבש קפוצ'ון.

כתב האישום בפרשה הוגש על ידי אנג'לה ב. קורי, פרקליטת מחוז ג'קסונוויל, שמונתה לתובעת מיוחדת בתיק לאחר שהפרקליט המקומי פרש בשל ביקורת על התנהלות איטית בתיק. במסיבת עיתונאים שקיימה, ציינה הפרקליטה כי תפעל להביא צדק עבור בני משפחתו של הקורבן. כאשר נשאלה על הטענות לגזענות בטיפול במקרה אמרה כי כוחות האכיפה מחוייבים לעשיית צדק לכולם, בלי קשר לגזע, מין או רקע.

הוריו של הנער בירכו על המעצר וההחלטה להגיש כתב אישום נגד צימרמן. במסיבת עיתונאים שקיימו ההורים בוושינגטון אמר האב: "בסך הכל רצינו מעצר. רצינו לא יותר ולא פחות מכך, רק רצינו מעצר וקיבלנו זאת".

עוד בנושא
עצרת לזכר הנער שנרצח כי חבש קפוצ'ון: "אין צדק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully