וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל על הבר-נוער: "התקלות לא יעצרו קידומים"

בראיון לערוץ 2 התייחס רנ"צ דנינו לכשלים בפרשה: "מפקד המחוז לקח אחריות והמפקדים שילמו את המחיר". על הטענות להטרדה מינית מצד שוטרים בהפגנות: "מנסים לייצר פרובוקציות"

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, התייחס אמש (שבת) לכשלים בחקירת הרצח בבר-נוער בתל אביב. "נקים צוות שיבדוק את התקלות בפרשת הבר-נוער", אמר המפכ"ל דנינו בראיון לערוץ 2, אך הוסיף: "הוועדה הזו לא אמורה ללכת עכשיו ולהסיק מסקנות אישיות. היו פה תקלות, זה עדיין לא אומר שמרגע זה המפקד נכשל והוא לא מסוגל יותר להמשיך בתפקידו. הייתה כאן תקלה, מפקד המחוז לקח עליה אחריות, המפקדים כבר שילמו את המחיר ולא ייעצרו קידומים. ביום ראשון הצוות הזה יתחיל לעבוד והמטרה היא לא ללכת לעבר אלא לצפות אל פני עתיד. הוועדה תבדוק את כל התהליכים. אני חושב שבאירוע מהסוג הזה אנחנו צריכים לראות שאנחנו שומרים על החוק, אנחנו שומרים על צווי איסור הפרסום, אנחנו לא עושים מסיבות עיתונאים שלא לצורך".

בהתייחסו לבריחת עד המדינה בפרשה, אמר דנינו: "אני לא אקל ראש בתקלות. המטרה שלנו מיד אחרי שקרתה התקלה הייתה קודם כל לשים יד על העד, להגיע אליו מהר, לפני שאחרים יגיעו או לפני שיקרה לו משהו, וזה מה שעשינו. עשינו את זה בעבודה מאוד מאומצת, מקצועית, וזה מה שקרה", אמר דנינו בתכנית "פגוש את העיתונות".

תחת לאף השוטרים: עד המדינה בפרשת הבר-נוער ברח. צילום מסך
עד המדינה בפרשת הבר-נוער/צילום מסך

ערב הפגנה נוספת של המחאה החברתית, התייחס דנינו לטענות בדבר שימוש של שוטרים באלימות כלפי מפגינים. "אין הנחיות של הדרג הפוליטי להיות תקיפים יותר כלפי פעילי המחאה", הסביר. "אנחנו מגיעים היום לאירוע שיש בו בקושי כמה מאות, אם לא עשרות מפגינים. יש ניסיון לייצר פרובוקציות. אנחנו בעד חופש ביטוי ונאפשר לכולם להפגין אבל רואים שהמגע הוא בפירוש מול השוטר, אל השוטר. רוצים את התמונות האלה, הפרובוקציות האלה".

רנ"צ דנינו התייחס גם לטענות על הטרדה מינית מצד שוטרים, שהועלו בין היתר בהקשר למעצרה של פעילת המחאה החברתית דפני ליף. "המעצר של דפני ליף היה מיותר", אמר. "אנחנו מאבטחים מאות אירועים ומאפשרים להם להביע את מחאתם ובסוף לוקחים מעצר אחד והוא הופך להתרסה נגד המשטרה כולה. שמעתי חברת כנסת אומרת שמשתמשים בהטרדות מיניות ככלי עבודה במשטרת ישראל. מה זה הדבר הזה? איזה קשקוש זה? אילו שטויות אלו?", תהה.

עדכון ראשון 22:12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully